Hej !

Fick min vind isolerad för ett par veckor sedan...lösull som "sprutades" över hela vinden inkl takstolar mitt virke till golvet etc....såg ut som f-n.
När min byggare ringde och påpekade detta så slängde isoleringsfirman på luren..hmm...
Någon annan som har erfarenhet av detta ? De vindsutrymmen jag sett så har det legat prydligt där det ska ? >:(
 
Slänga på luren är ju inte speciellt kundvänligt :surprised: >:(

Frånsett detta uppförande så är det nog svårt att inte lösulla "överallt" på vinden. Så här såg det ut hos mig direkt efteråt:
losull.jpg
 
Efter besprutning hade hela min vind ett lösullsskägg, betydligt mer än hos Bygganytt (och det kan ju ha berott på vem som håller i sprutan ::)). Jag tog en sopborste och skrapade av det som satt på yttertaket samt takstolarna, lösullen kring elinstallationerna blåste jag bort med tryckluft faktiskt. Därefter såg det nästan lika fint ut som hos BN... :)

Parocs ull spred sig betydligt mer än Roxull förövrigt.

Om man vill går det rätt bra att köra ullsprutan på högfart utan ull och då blåsa rent ytorna.
 
Vad har det kostat med lösullen? Per m2 eller m3?

 
Kollat tex http://www.feab.se/ dom har en prislista på webben. Därefter går det ju förstås att förhandla om priset. I en jämförelse mellan Feab, Lissma Såg och Fredells var Feab billigast för mig (och enklast att hämta prylarna hos).

 
Hej, tråkigt med sprutet.
Kul tråd iövrigt, detta är ju helt klart aktuellt för mig.
Bor i ett 70-talshus med 125mm isolering på vind.
Ni som gjort detta, måste man plocka ned den "gamla" isoleringen som ligger, eller
kan man spruta på befintlig isolering (omgiven med papper).
mvh
per
 
MathiasS skrev:
Kollat tex [länk] dom har en prislista på webben. Därefter går det ju förstås att förhandla om priset. I en jämförelse mellan Feab, Lissma Såg och Fredells var Feab billigast för mig (och enklast att hämta prylarna hos).

Tack för tipset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.