Goddagens!

Har sneglat lite på Kärcher 5.585 som de säljer på kampanj nu men jag har en liten fundering som jag inte lyckas hitta något svar på.

Har den en rengöringsmedelstank eller inte? Alltså en behållare som man enkelt kan fylla på med valfritt rengöringsmedel. Specifikationen på Kärchers hemsida säger inget och inga andra sidor heller men däremot så finns det enligt produktmanualen en rengöringsmedelstank av någon långsmal typ som trycks ner på baksidan. För jag antar att man kan fylla på denna behållare med det rengöringsmedel som behovet kräver, eller?

Tack på förhand!
Mvh
 
Ingen som vet?
 
Vem har kampanj på den?
 
Lite suspekt är det att dom inte skriver vad pumphuset är tillverkat av. Normalt sett brukar det stå högt upp i fördelarna om det inte är i plast.
 
Den har pump av aluminium.
/Daniel
 
Monterat skrev:
Vem har kampanj på den?
Ja, vem har kampanj på den?
 
Jag har precis varit och försökt reklamera en Kärcher 5.585 för att den saknar tank för rengöringsmedel, men det visar sig att detta inte är något som ingår. Däremot finns den med i bruksanvisningen.
På baksidan (som jag inte lyckas hitta några bilder på) är maskinen helt slät förutom fästkrokar för ett nät som kan hålla lite extra munstycken o dyl.
För rengöringsmedel finns en utdragbar slang med filter långt ner på baksidan av maskinen som man drar ut och stoppar direkt i dunken med rengöringsmedel. Bra eller inte låter jag vara osagt, men jag antar att risken finns att man lyckas välta hela dunken.
Efter att ha kört en del i helgen kan jag konstatera att det är en helt ok maskin (fast inte är den väl så mycket tystare än min gamla K 5.50). Tyvärr tycker jag den är lite lättvält eftersom slangen sitter så högt upp och den ganska lätt kan tippa framåt om man rycker lite oförsiktigt i den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.