Jag är på jakt efter en "hake" som återfinns i klädbutiker och som används för att plocka ner/hänga upp kläder som hänger högt upp. I princip ser det ut som en båtshake men med omvänd krok, eller en krok formad som ett "Y" helt enkelt.

Har varit och frågat i diverse butiker vad redskapet kan heta, och var butiken har köpt det, dock utan framgång. Har även undersökt utbudet av hemsidor med butiksinredning, men icke.

Har någon svaret på vad redskapet heter och var man kan tänkas köpa ett sådant?

Visst skulle det gå att snida ihop något själv, men risken är att det slutar med någon form av galgkrok fastsatt på en rundstav. Och visst, det skulle väl fylla sitt syfte men jag är ute efter en något finare finish som inte ser alltför hemmasnickrad ut. Har någon tips på ett snyggt hemmabygge så mottas det gärna!
 
Tack så mycket! Att den hela tiden har varit på ett så uppenbart ställe som IKEA...
 
Butikerna köper såna grejor där dom köper sina inredningsmöbler, klädhängare osv

Finns tex http://www.gordons.se/direkt/ där stod jag och klämde på en sån "proffsstång" häromdagen. Är inte säker på om dom säljer direkt till privatpersoner men man kan i alla fall som butik handla direkt över disk där och betala kontant hos dom i Farsta.

Men det är klart IKEA har garanterat lägre pris!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.