Letar högskåp/garderober med bredd 50 cm. Gärna Internetbutik. Någon som har en länk?
 
ikea.se ?

50cm är ju ett vanligt mått så de flesta vettiga kökstillverkare har stommar
 
  • Gilla
Sualk
  • Laddar…
Pax garderober, 50, 75 samt 100 bred. 201 eller 236 höjd. ett gäng olika färger, dörrar, inredningsprylar!
 
Hur hög är sockeln på IKEA's garderober? Skulle vilja kapa av den för att kunna ha 236 cm -garderober istället för 201. Pga snedtak så skulel dom hamna så långt ut med massa döutrymme bakom som följd...
 
67mm på 236 garderob, men tänk på att du behöver lite höjd för att kunna öppna dörrarna. Annars så går det fint att snedkapa garderober så slipper du allt döutrymme bakom.
 
Jag måste också kapa sockeln. Har bara 235 cm i tak. Tack för Pax-tipset.
Varför kan man inte söka på höjd, bredd, djup när det gäller garderober? Jag har inte hittat någon bra sådan funktion.
 
Tåls att tänkas på det där... Det är ju trots allt inte mycket mer plats i en 236-garderob jämfört med en 201.... Och snedkapar jag stommarna så försvinner ju ändå mycket av det översta i den. Blir förvisso snyggare och ser mer platsbyggt men...
 
Ett tips om det blir Pax 50 cm är att IKEA's köksinredning passar och är, enligt mig, bättre än en del av det som finns i garderobsdelen.

Henrik
 
Exakt vad hittar du från Faktumserien som är bättre än Komplementinredning till Pax? Intressant att veta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.