Hej,
Finns det några kabel-tv leverantörer som är mer intressanta än andra? Jag bor i en Brf. o vi funderar på att avsluta sunkiga tele2 kabelvision. Vilka är intressanta som också har ett HD-tv utbud? Vi bor i norra sthlm.
 
Finns det mer än en operatör som har kablar in till fastigheten?
 
Jag vet inte om Canal Digital funkar hos er. I vilket fall som helst grymtade jag efter tre år och tyckte att det blev för dyrt. Då fick jag på direkten 12 månader med 3 månaders rabattering. Så visst kan det löna sig att muttra!
 
HenrikHuslöse skrev:
Finns det mer än en operatör som har kablar in till fastigheten?
äger leverantören antennkablarna till fastigheten?
 
oftast ja.
Har ni en hel förening som funderar på att byta tjänsteleverantör så skall ni ju samtidigt kika på att få fiber draget.
 
Enligt min far så är det Transit som äger "antenn-strukturen" i hela kommunen. Och byta tv-leverantör kan man då göra efter eget tycket skulle jag tro. Presic som Fortum äger elnätet här.
 
Transit äger fibernät + ett gäng kabeltvnät. mig veterligen så tillhandahåller inte Transit ett öppet när där du väljer tjänsteleverantör själv. Det är liksom en del av affärsiden att sälja tjänster själv.

Jag tycker ni ska undersöka om någon kan dra in fiber till er.
 
MathiasS skrev:
Transit äger fibernät + ett gäng kabeltvnät. mig veterligen så tillhandahåller inte Transit ett öppet när där du väljer tjänsteleverantör själv. Det är liksom en del av affärsiden att sälja tjänster själv.

Jag tycker ni ska undersöka om någon kan dra in fiber till er.
Fiber, hmmm, mjo kanske, men eftersom vi är en ganska liten föreningen så känns det kanske inte prisvärt. ca 50 hushåll på stor area. Tåls att kolla upp. Med fiber antar jag det också finns andra möjligheter för bredband osv. Men det blir nog för nästa generation, för mkr äldre som bor här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.