Hej, min man och jag håller fortfarande på att bygga på vårat vackra stenhus. Dock har vi insett att vi endast kommer att kunna använda oss av våra dyrbara räcken till husterrassen och vänta i flera år med bygget av terrasser i olika nivåer på tomten. Vi har en bergstomt som vi till viss del hade tänkt att bygga terrasser/altaner som gick i olika nivåer. Då vi ligger i konflikt med den husentreprenör vi anlitat till att bygga vårt stenhus behöver vi nu få loss pengar för att färdigställa huset. Så lyxen får stå åt sidan.

Vi har ca 10 st endstolpar, ca 10 st hörnstolpar och ca 30st raka stolpar kvar efter att vi byggt vår husterrass.

Stålet är i AISI 316 (högkvalitativt) rostfritt stål och klarar av att motstå klorider utan att korrugera (dvs. perfekt räcke att ha utomhus). Stolparna är 1100mm höga och följer normerna enligt boverkets rekommendationer. Utförandet på stolparna är mirror polish vilket är aningen dyrare utförande än borstat stål.

Vi släpper inte gärna stolparna för mindre än 1500:- - 1600:- kr st då vi själva fick betala 1900:-/st för dem. Kom gärna med bud eller förslag om du har tänkt dig att köpa alla stolparna. Vi kan även tänka oss utfört jobb hemma hos oss i utbyte mot stolparna. T.ex. behöver vi hjälp med putsning av framsidan av fasaden på huset eller om du har vanligt Gunnebostängsel som du kan tänka dig att montera runt våran tomt (vi har hundar därav önskemål om stängsel runt tomten). Är du duktig på Ventilation och kan hjälpa oss med slutmonteringen av den funkar även det. Är du glasmästare och kan tänka dig att montera räcket på vår terrass inkl lamellglas funkar även det. Som sagt, vi behöver bygga klart huset så kom med förslag.

Mvh
Bella med man, barn, hundar och katter.
Du når oss på 08-668 97 99 eller prova att lämna meddelande här eller skriv i tråden så kontaktar jag dig.
 
  • foto1.jpg
  • foto7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • foto5.jpg
Fick frågan om vart bilderna är tagna och de är fotade hemma hos oss i vårat kök utav en erkänd fotograf som fotar för både dagstidningar, veckotidningar, utställningar mm.

Vi är inte rigida med priset utan kom igen, pruta på :)

ps. ang byte mot tjänster så är vi även intresserade av hjälp med stenläggning på terrassen, flyttning av fönster mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.