Hej
Har problem med att det luktar illa i diskbänk uppe men den lukt inte är så "illa" som lukt under själva bänk.
Den lutk där näre är så stark att jag inte kan beskriva det vad det luktar som.
Det finf två fäckar runt avlopsrör och vatten ledningar men de är torra vad jag kunde se jag tom mätte fukt i de ligger på 8%
Vad är problem?
Tack för alla svar och förslag
 
otätt avlopp det kommer giftiga gaser...farligt...det kan bero på igensatt avluftning kontakta rörmokare genast om du inte hittar gasläckan eller fattar hur avluftningen fungerar.

Om avloppet läcker gas i trossbotten så är det också farligt...bakterier och smitta..
 
Nu tycker inte jag att man ska överdriva risken för giftiga gaser ur avloppet. Visst det luktar inte mumma och vid speciella tillfällen kan det vara farligt men inte är det så att man måste stänga av köket och ringa brandkåren heller.
 
vad är bästa sättet att täta runt om rören,hur ska jag veta om det är stopp i luftningsventil?
 
Krilleman
Stopp i luftningen brukar resultera i utsugna vattenlås så det luktar illa "rätt" väg, alltså att vattnet i vattenlåset försviner, inte under diskho, men det är klart, läcker det luft under diskhon så kan ju luften ta sig ut där lättare än suga ur ett vattenlås som kräver en del undretryck... Om du har glipa mellan anslutning i köksskåpen så är det lättaste och snabbaste avloppskitt, finns på massa i burk. Men en ny gummibussning i passande storlek är alltid att rekomendera!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.