Hallå, vi ska sätta in en ny vattenutkastare till trädgården, på fasaden alltså.

Normalt sett har man bara kallvatten i dessa, men jag har sett att det finns med både kall o varmvatten:

http://net-vvs.se/shop/fm-mattsson-vattenutkastare-278c1.html

(bortse från priset, det går att hitta billigare)

Kan ju vara en fördel när man ska fylla lilla barnpoolen, och tvätta bilen typ. Eller är det bara onödigt? En nackdel är ju förstås förutom dyrare installation etc, att man får borra två hål i grundmuren (går ut från källaren).

Åsikter?

/A
 
Hittar du en billigare får du gärna skriva om det :)
 
Det var väl rätt smart, som du säger, det fördyrar ju iom att man måste ha dubbla rör osv men klart smidigt, Jag fyller alltid tvätthinken med ljummet vatten i garaget men hade jag inte haft den möjligheten hade en sån utkastare varit ett bra alternativ.
 
helt klart bra. Väldigt bra om du ska högtryckstvätta bilen med varmvatten. Väldigt rent :)
 
Ett lätt val. Jag har förberett för att göra så, precis av dom skäl du nämner. Fylla barnpooler, vattenspridare med varmt vatten för vattenlek osv.
 
Krilleman
Bara fördelar! Har en själv. Underbart smidigt!
 
Högtryck med varmvatten är inte en sån bra idé om de inte är byggda för det, de skär.
 
Alko skrev:
Ok, skilde visst bara 266 kr, men ändå:

[länk]

Jo, vi har varmvatten i tvättstugan i källaren, men det kan ju vara bra att slippa gå in dit med skitiga skor bara för att fylla på varmvatten tänkte jag.

/A
Tackar!
 
Hemmakatten
Vi har också en vattenkran utomhus med både varmt o kallt vatten. Förutom till biltvätt, barnpooler mm så är det jätteskönt att kunna tvätta av leriga händer i varmt vatten.
 
Ok, klockrent, tack för svaren!
Kanske en onödig fråga då, med tanke på den positiva responsen, men man undrade ju varför det ändå verkar vara så ovanligt när en standardleverantör som FMM säljer dem.

/A
 
Hemmakatten
Jag tror det har att göra med att det först på senare börjat bli vanligt att man vid nybyggen planerar in o drar varmvatten även till vattenutkastaren. Det är säkert ganska knöligt att dra varmvatten i efterhand.
 
Hemmakatten skrev:
Jag tror det har att göra med att det först på senare börjat bli vanligt att man vid nybyggen planerar in o drar varmvatten även till vattenutkastaren. Det är säkert ganska knöligt att dra varmvatten i efterhand.
Knöligt har inte stoppat mig förut :rolleyes:

/A
 
Krilleman
FMM:s utkastare med både VV och KV har dock funnits i minst tio år!
 
FMM:s utkastare med både VV och KV har dock funnits i minst tio år!
Jag och grannen byggde båda -91 och jag drog VVSen i båda husen. Goe jag satte in en dubbel FMM hos honom men en enkel hos mig själv. Han har aldrig klagat men jag har saknat varmvattnet mer än en gång. Ibland undrar man hur man tänker :blushing:
Go for dubbeld^_^b

Nu skulle det ju iof bara ta nån timmes jobb att fixa en dubbel hos mig men det blir liksom aldrig av. Roligare att snickra än dra rör hemma hos sig själv..:S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.