David skrev:
Köper man nåt för tremiljonerfemhundratusen svenska kronor så ska det tamigtusan vara perfekt
Vet inte vilken del av landet du kommer ifrån men 3,5 miljoner för en villa inklusive tomt i Stockholmsområdet är inte mycket pengar. Skulle snarare vilja säga att det låter riktigt billigt.

Därmed inte sagt att det justifierar fel fall i badrummet.
Det är ju helt ointressant om det är billigt i sammanhanget eller inte, 3,5 mille är ju just 3,5 mille oavsett om det är i sthlm eller pajala....... för dom stålarna ska man kunna kräva myyyyyycket. och är det något minsta lilla fel så ska det rättas till på stubben.
Men du har ju oxå lagt till att det inte justerar fel fall i badrum, men som sagt var i landet du än har lagt ut dina penningar så ska du kunna kräva samma resultat!
 
David skrev:
Köper man nåt för tremiljonerfemhundratusen svenska kronor så ska det tamigtusan vara perfekt
Vet inte vilken del av landet du kommer ifrån men 3,5 miljoner för en villa inklusive tomt i Stockholmsområdet är inte mycket pengar. Skulle snarare vilja säga att det låter riktigt billigt.


mvh
David
3,5 miljoner är i mina ögon, mycket pengar oavsett, var/vad man bygger eller hur rik man nu än må vara. Folk verkar ha tappat förståndet vad gäller pengars värde, speciellt i Stockholmstrakten... Nåja, de lär bli varse om den saken den dagen bubblan spricker.
Sen spelar det ingen roll om det nu hade varit tvåhundratusen eller 30 miljoner det handlat om utan saken är den att lägger man ut stora summor pengar på något så ska det vara felfritt. Allt annat är en skam.
Men såna här skitföretag försvinner säkert från spelplanen ganska snabbt då de flesta marknader är hyfsat självsanerande. Det är ju otroligt klantigt skött av företaget.
Men det är som jag brukar säga: Den som lejer hantverkare blir alltid blåst på något sätt i slutändan. Men bara man är medveten om det så känns fallet mindre hårt...


 
jeppeknaster skrev:
[quote author=David link=1141080554/0#13 date=1141411471]
Köper man nåt för tremiljonerfemhundratusen svenska kronor så ska det tamigtusan vara perfekt
Vet inte vilken del av landet du kommer ifrån men 3,5 miljoner för en villa inklusive tomt i Stockholmsområdet är inte mycket pengar. Skulle snarare vilja säga att det låter riktigt billigt.


mvh
David
3,5 miljoner är i mina ögon, mycket pengar oavsett, var/vad man bygger eller hur rik man nu än må vara. Folk verkar ha tappat förståndet vad gäller pengars värde, speciellt i Stockholmstrakten... Nåja, de lär bli varse om den saken den dagen bubblan spricker.
Sen spelar det ingen roll om det nu hade varit tvåhundratusen eller 30 miljoner det handlat om utan saken är den att lägger man ut stora summor pengar på något så ska det vara felfritt. Allt annat är en skam.
Men såna här skitföretag försvinner säkert från spelplanen ganska snabbt då de flesta marknader är hyfsat självsanerande. Det är ju otroligt klantigt skött av företaget.
Men det är som jag brukar säga: Den som lejer hantverkare blir alltid blåst på något sätt i slutändan. Men bara man är medveten om det så känns fallet mindre hårt...


[/quote]

Har du någon erfarenhet av att bygga hus? Hur vet du att det är ett skitföretag?

mvh
David
 
Langbein
pappskallen skrev:
[quote author=David link=1141080554/0#13 date=1141411471]
Köper man nåt för tremiljonerfemhundratusen svenska kronor så ska det tamigtusan vara perfekt
Vet inte vilken del av landet du kommer ifrån men 3,5 miljoner för en villa inklusive tomt i Stockholmsområdet är inte mycket pengar. Skulle snarare vilja säga att det låter riktigt billigt.

Därmed inte sagt att det justifierar fel fall i badrummet.
Det är ju helt ointressant om det är billigt i sammanhanget eller inte, 3,5 mille är ju just 3,5 mille oavsett om det är i sthlm eller pajala....... för dom stålarna ska man kunna kräva myyyyyycket. och är det något minsta lilla fel så ska det rättas till på stubben.
Men du har ju oxå lagt till att det inte justerar fel fall i badrum, men som sagt var i landet du än har lagt ut dina penningar så ska du kunna kräva samma resultat!
[/quote]
Blablabla det var inkl. tomt i Jakobsberg där en tomt sannolikt kostar 1,5+ avgifter, i Huddinge kostar det lika och i Djursholm 4,5. Kvar max 2 mille att bygga hus och bereda marken etc. Det var ett 1½planshus om jag minns rätt, sannolikt uppåt 200 kvm. Ett skalhus utan monterad inredning kostar 10.000 per kvm. Färdigt brukar väl landa på 15-20.000/kvm utan garage eller total markberedning. Så det ser knappast ut som en totalentrepenad med allt inkl. Husföretagen säljer väl nyckelfärdigt med tomt för runt 3,5 men innebär inte att de gör allt som man kan göra själv, det är beboeligt, inte annat.

Det är nog som vanligt, utlänningar tror att de är lurade för att de är utlänningar, men här diskrimineras inte någon, alla luras lika mkt ;D
 
[/quote]

Har du någon erfarenhet av att bygga hus? Hur vet du att det är ett skitföretag?

mvh
David[/quote]

Nej, jag har inte någon erfarenhet av att bygga hus, än. Är det ett måste att ha erfarenheter från husbygge för att tycka att, ett företag som bygger in fel i ett hus och sen inte tar ansvar för det, är ett skitföretag?!?!

Bara företag som inte har koll på marknadskrafterna gör som dom gjort. Undlåter att fixa till felen och förlorar både ansikte och pengar. Nu hamnade dom i Sverkers soptunna och allt visades upp inför nån miljon tv-tittare. Bättre marknadsföring finns...
Det är ingen slump att han kallas för sveriges mäktigaste man:)
 
Langbein skrev:
Det är nog som vanligt, utlänningar tror att de är lurade för att de är utlänningar, men här diskrimineras inte någon, alla luras lika mkt ;D
Precis vad jag tänkte. Stackaren tror att han råkat illa ut för att han är kines. ::)
 
Langbein
Har du någon erfarenhet av att bygga hus? Hur vet du att det är ett skitföretag?

mvh
David[/quote]

Nej, jag har inte någon erfarenhet av att bygga hus, än. Är det ett måste att ha erfarenheter från husbygge för att tycka att, ett företag som bygger in fel i ett hus och sen inte tar ansvar för det, är ett skitföretag?!?!

Bara företag som inte har koll på marknadskrafterna gör som dom gjort. Undlåter att fixa till felen och förlorar både ansikte och pengar. Nu hamnade dom i Sverkers soptunna och allt visades upp inför nån miljon tv-tittare. Bättre marknadsföring finns...
Det är ingen slump att han kallas för sveriges mäktigaste man:)[/quote]

Lite osmidigt att dom inte uttalade sig men byggbranchen är bortskämd, det finns inga byggjobbare lediga, man får tacka och buga, ta det man får, kolla och klaga.
 
Langbein
Fagerborn skrev:
[quote author=Langbein link=1141080554/0#18 date=1141422877]
Det är nog som vanligt, utlänningar tror att de är lurade för att de är utlänningar, men här diskrimineras inte någon, alla luras lika mkt ;D
Precis vad jag tänkte. Stackaren tror att han råkat illa ut för att han är kines.  ::)[/quote]
Jag slutade sälja något till invandrare några år, de klagade alltid.
 
Nej, jag har inte någon erfarenhet av att bygga hus, än. Är det ett måste att ha erfarenheter från husbygge för att tycka att, ett företag som bygger in fel i ett hus och sen inte tar ansvar för det, är ett skitföretag?!?!

Bara företag som inte har koll på marknadskrafterna gör som dom gjort. Undlåter att fixa till felen och förlorar både ansikte och pengar. Nu hamnade dom i Sverkers soptunna och allt visades upp inför nån miljon tv-tittare. Bättre marknadsföring finns...
Det är ingen slump att han kallas för sveriges mäktigaste man:)
Det underlättar att ha lite koll åtminstone innan man slänger ur sig starka kommentarer om skitföretag och att allt ska vara perfekt för 3,5 miljoner. Ansvarsfördelningen vid nybyggnation är ganska komplicerad och jag måste säga att jag har dålig koll efter fyra husbyggnationer. Innan jag har åtminstone sett under vilken entreprenad huset byggts och huruvida Sidensjöhus haft hand om markentreprenaden eller inte väljer jag att hålla en låg profil innan jag kommer med hårda ord.

mvh
David
 
Visst är det bra att ha koll och det tvivlar jag inte på att du har David efter dina husbyggen. Dock så kvarstår faktumet tex. bron fortfarande är omålad och fallet i badrummet obefintligt. Eftersom de inte ens ville vara med och försvara sig i Plus så kan man nog snabbt dra slutsatsen att både målning och golvfall var deras ansvar. Om så inte var fallet så hade de ju lätt kunna säga det i TV och slippa halshuggas. Samma sak med markarbetet.

För 3,5 miljoner anser jag fortfarande att allt ska vara perfekt. Särskilt vid en totalentrepenad.(nu vet vi ju inte vad just detta fallet har för entrepenadform men ändå.)
Tror inte nån hade godtagit att en ny bil för 2-300000, som är betydligt mycket mer tekniskt komplex än ett hus, hade saknat en framskärm och baksäte då den levererades efter full betalning.

/jeppe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.