Blev lite inspirerad av alla andra projekt i ämnet och tänkte därför bidra med mitt eget... En liten tvättstuga på 4kvm i behov av en ny flvp, vilken gav upp lagom innan jul! Nu står den snällt ute i regnet och den nya är beställd.

I samband med detta tänkte vi bila upp och byta ut den gamla klinkersen, byta golvbrunn, måla väggar, bygga lite lådor runt vent och montera lite stommar med tillhörande diskbänk.

Inte mycket, men vi har inte så mycket att leka med heller. Sen brukar ju dom allra minsta projekten bli rätt så stora ändå i slutändan, speciellt om man ser till utgifterna.

Jag har tjuvstartat lite och passar på att slänga upp dom bilder jag har... Ris och ris mottages gärna, är 24 år och långt ifrån allsmäktig! :)


Bilden nedan visar hur det såg innan... Svårt att få med allt när det är så litet! Det direkt till höger är iaf frånluftsvärmepumpen.
 
  • Tvätt 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är klinkret och den gamla golvbrunnen bortbilad. Det tränade ögat ser också att den gamla flvp:en är ute ur rummet och att den gamla väven på väggarna är nedslitna (njae, dom ramlade nästan ner av sig egen tyngd) Allt gick på en kvart ca, om man ser till post-tiderna. I verkligheten en dag.
 
  • tvätt 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och nu är den nya golvbrunnen på väg att brinna :x Men nu orkar jag inte göra något mer idag...
 
  • tvätt 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är den nya glasfiberväven på väg upp. Hade helst sluppit detta och målat direkt på den gamla men nu satt den så dåligt så det var bara att slita ner...
 
  • tvätt 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett lager färg hanns med innan jag dammband golvet i väntan på plattsättning... Om ni undrar varför den gamla vv-beredaren hänger kvar så är det för att den fortfarande förser huset med värme och i dom här trakterna kan det röra sig ner mot nollan nattetid.

Den nya flvp:en med kombinerad vv-beredare kommer i början på nästa vecka så jag hoppas kunna riva ner den befintliga på söndag.
 
  • tvätt 6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är tätskiktet klart, i form av duk...
 
  • tvätt 7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
Fortsätt att uppdatera oss med bilder! Älskar att se andras jobb!
Bra kämpat!
 
Mycket kul att se!

Vad blir det för VP?
 
Odjuret skrev:
Fortsätt att uppdatera oss med bilder! Älskar att se andras jobb!
Bra kämpat!

Samma här...jag kan titta på folk som jobbar i timmar utan att bli det minsta trött :D
 
Tackar! Kul att få lite feedback! Pumpen i fråga blir en Nibe 370.
 
Klinkrat! Sockel kommer nog upp under dagen och fogning utförs imorgon...
 
  • tvätt 8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul med en ny VP med!
Då får de nya fina menyerna och det på den med.
 
Nya frånluftsvärmepumpen, en Nibe 370.


.
 
  • tvätt 9.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade en rörpulare här som drog om rören från den gamla vv-beredaren. Har tänkt att bygga en låda runt det här.
 
  • tvätt 10.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har det kommit upp lite nya stommar, ny diskbänk och ny ho. Belysningen är på gång...
 
  • tvätt 11.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.