62_an skrev:
MST180 har sämre tolerans än Libella2k, 0,5mm/m mot 0,25mm/m för Libella 2k.
Men - MST180 är dubbelt så känsligt, 1mm/m mot Libellas 2mm/m.

Så jag har skaffat båda för olika ändamål.
Libellans mångsidighet är toppen, man kan använda bara passet i trånga utrymmen till väldigt långt. Man kan t.ex. skjuta själva passet närmare ena änden så att man lättare kan läsa av om man står trångt till, osv
Men som någon sa tidigare, så känns MST180 stabilare i vissa lägen.
Ja, så kanske det blir. Den som lever får se... ;)

MST180 fungerade iaf till fullo idag och passet känns stabilt att använda. Skönt att hålla i. d^_^b
 
Jag har länge sneglat på ett MST 180 och nu i sommar ska jag bygga en lite större bod så nu tänkte jag att det var läge att slå till, men då jag var på Jula idag så hade de rea på ett Bacho-pass med samma längd och som nu kostade 300kr (Ordinareie 600kr tror jag). Nu är det ju inte samma klass som Hultafors men den kändes riktigt stabilt och nogrannheten tror jag var lika som MST 180 om det nu går att lita på. Till det priset tyckte jag det var värt en chansning men det kanske låter annorlunda senare i sommar när den färdiga boden är både vind och sned:)
 
Du kommer nog att bli nöjd med Bahcon. MST180 är irriterande känslig ibland. För stomresning och liknande blir man tokig av ett MST180. Jag använder numer mest krysslaser. Den fungerar även bra när man skall sätta in dörrar och fönster.

Nu slår det mig att jag bör göra mig av med MST:n. Jag använder den ju aldrig.
 
CCPusher skrev:
Sola heter systerkoncernen.
Och du menar att man får tag i plastpluttarna löst?
Hur var när? :)
Sola, är det bra skit?
Är det som Skoda för Audi?
 
Det finns en tråd om dem, kan vara som skoda för audi, sök på sola + hultafors eller något liknande så hittar du säkert tråden :)
 
Jo kan hålla med om att MST:n är överkänslig ibland men den använder jag när saker måste vara absolut raka. T.ex. skulle jag gjuta in pelare av rostfritt. Eftersom det blir en serie av pelare samt glas mellan varje pelare utan marginal så kändes det bra att använda MST och veta att resultatet blir som man vill. Annars använder jag oftast vanliga Hultafors HV 120, 60 och 40 till det mesta.
 
Tomas J skrev:
Jag har länge sneglat på ett MST 180 och nu i sommar ska jag bygga en lite större bod så nu tänkte jag att det var läge att slå till, men då jag var på Jula idag så hade de rea på ett Bacho-pass med samma längd och som nu kostade 300kr (Ordinareie 600kr tror jag). Nu är det ju inte samma klass som Hultafors men den kändes riktigt stabilt och nogrannheten tror jag var lika som MST 180 om det nu går att lita på. Till det priset tyckte jag det var värt en chansning men det kanske låter annorlunda senare i sommar när den färdiga boden är både vind och sned:)
Någon som vet om det var ett lokalt erbjudande?
När jag kollar på nätet så kostar det 599kr
 
Det kan ha varit ett erbjudande som bara gällde förra veckan alt. i mars.
Jag funderade på det men slog äntligen till på mstn :)
 
mattiasp skrev:
Nu slår det mig att jag bör göra mig av med MST:n. Jag använder den ju aldrig.
Hör av dig ifall du tänker sälja MST:n :)
 
V8dc skrev:
Någon som vet om det var ett lokalt erbjudande?
När jag kollar på nätet så kostar det 599kr
Jag vet faktiskt inte men jag köpte det i Borlänge i Söndags, tror det stog med i ett rea-blad som jag tog i butiken.
 
  • Gilla
kapten_krok
  • Laddar…
Var säkert förra månadens erbjudande :S

Skulle jag ramla över ett sånt så köper jag. Men men...
 
P
  • Gilla
sunkann
  • Laddar…
Tröttnade lite på att inte ha ett långpass och köpte ett Bacho 180 till fullpris på Jula. Råkade även hänga med ett Hultafors HV 60. Har sedan tidigare ett Hultafors Hobby 120 som nog ett HV 120 får ersätta :rolleyes:

Men ett MST är ju det jag vill ha nu efter denna tråd!
 
Blir ju ett ganska dyrt pass om du först går och köper ett annnat du egentligen inte vill ha.
 
Nejdå!
Ett fint MST är man ju mer rädd om.
Ett långpass i billigare segmentet blir jättebra när jag ska stensätta framsidan på huset om någon månad. Skulle inte vilja slänga runt med ett finpass för sådant jobb :)

Och ja, jag är fetisch på att samla verktyg :blushing:
Tror dock inte att jag är ensam om det här :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.