Har köpt en sommarstuga som behöver helt nytt tak och undrar därför om någon här kan rekommendera en bra takläggare? Huset ligger i Edsbro i Norrtälje kommun.

Tack på förhand!
 
Jaha, vi skall ha Takbiten att byta tak på vår stuga. Roslagsbyggare verkade inte så intresserade. Takbiten verkar väldigt ambitiös å kunnig men det kanske var olika personer? Offerten kom efter några dagar å han svara på mail å telefon. Det är inte alla hantverkare som gör...
Men jag vet ju inte hur jobbet blir förens i vår....
 
Jag har raderat ett par inlägg i den här tråden som troligen var reklam (utredning pågår).
 
Jarome, jag kan PM:a offerten om du är intresserad. Vi skall lägga nytt tegel å byta papp å läkt samt hängrännor. Spillersboda.

Jag var i kontakt med RB samt en annan takläggare som var jättetrevlig men aldrig kom med offert. Så det slutade med att vi, lite i brist på annat, tog Takbiten. Men RB:s pris var nästan på öret samma. De jobbar dock inte med fastpris utan han uppskattade bara. Jag kan tänka mig att ett pris mellan tummen å pekingret är typ 1000kr/kvm takyta om man byter allt som vi. Sen ROT på det såklart.
 
Hej, jag fick inte ge referenser för jag har skrivit för få inlägg i forumet. Sorry.
 
Oj, det missade jag. Jag bara svarade.... nåväl någon annan kanske läser tråden sedan.
 
Grabbar...? hmm...

Jag såg det men tyckte att det var bra att dra liv i tråden igen istälelt för att någon startar en ny tråd om det.

Vet själv hur j*kla svårt det är att försöka hitta bra hantverkare. Det enda man ahr att gå på är hemsidan och namnet och det ger ju ingenting.
 
Fler som har tips på bra takläggare i Roslagen?
PM:a mig också om ni vill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.