A
Någon som vet var man får tag i lite tjockare stavlimmad Ek än det som finns på de vanliga byggvaruhusen?

Tjocklek på minst 30mm önskas
 
Alfred Jonsson skrev:
Någon som vet var man får tag i lite tjockare stavlimmad Ek än det som finns på de vanliga byggvaruhusen?

Tjocklek på minst 30mm önskas
Jag var på Bauhaus och köpte plywood igår. Men den ek jag såg de hade där, som restbrädor, stavlimmad, bör ha varit minst 30 mm. Du är säker på att Bauhaus inte har?

-- Mats ---
 
A
Det du talar om är inte restbitar från en köksbänk?

Tjockleken bör ju räcka men man åker på massa extra jobba med att limma ihop flera för att få rätt bredd och sedan måste man såga bort alla rundade kanter osv..
 
Vad skall du göra? Vet det finns 28, 35 och 42 mm men 35 mm är inte lätt att finna och kostar skjortan.

/Kent
 
Bröderna Holm i Sala har.....
 
A
snickarboden skrev:
Vad skall du göra? Vet det finns 28, 35 och 42 mm men 35 mm är inte lätt att finna och kostar skjortan.

/Kent
Bygga bord

Funderar på att köpa ekplank och limma själv, verkar nästan lättare.


magnus.falun skrev:
Bröderna Holm i Sala har.....
Fint kollar med dem.
 
För några år sedan beställde jag nya bordskivor i stavlimmad ek till en resturarang jag renoverade.
Beställde från Hyssna limfog och var i bra kvalitet.
http://www.jslimfog.se/
 
Alfred Jonsson skrev:
Någon som vet var man får tag i lite tjockare stavlimmad Ek än det som finns på de vanliga byggvaruhusen?

Tjocklek på minst 30mm önskas
Är du ute efter hela stavar genom hela bredden på skivan eller duger fingerskarvat? Bänkskivor på 40mm ek finns på de flesta stora byggvaruhus men det är fingerskarvat virke
 
A
verktygsgurun skrev:
För några år sedan beställde jag nya bordskivor i stavlimmad ek till en resturarang jag renoverade.
Beställde från Hyssna limfog och var i bra kvalitet.
[länk]
Tack alltid värt att kolla upp.

laan skrev:
IKEA bänkskiva Numerär Ek är 38mm ([länk]). Jag har köpt 5 st (62*246) och bygger en trapp.
Funderade på det men vill ha stavar genom hela bredden

myrstack skrev:
Är du ute efter hela stavar genom hela bredden på skivan eller duger fingerskarvat? Bänkskivor på 40mm ek finns på de flesta stora byggvaruhus men det är fingerskarvat virke
Stavar genom hela bredden är bra mycket snyggare om man nu ändå skall lägga ner mycket pengar och tid.
 
Som sagt: Holms i Sala har skivor med hela stavar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.