Jag har hört talas om något som heter Trebit för behandling av tryckimpregnerat altangolv. Tror att det är någon slags lasyr som kan brytas i olika nyanser. Är det någon som har erfarenhet av detta... I såfall är det något att satsa på.
 
Jodå. kör det på 4 altaner nu. (hus+sommarhus.)

Om man jämför med att ojla altanen som vanligt så...

Det är VÄRLDSKLASS på trebitt!!! Du tar på var tredje år ungefär. Det är allt. Vi kör heisgul.

Tips är att måla max 2-3 plankor i taget i hela längder. Då blir det riktigt snyggt. Rolla inte..... Det syns.... Och ser för j-vligt ut.

Jag rekommenderar det klockrent! Regnvatten bara porlar av och det fungerar som impregnering ungefär.
 
Tack för det !!
En följdfråga hur länge har du använt det ?
 
Sen 2001 eller 2002 tror jag. Se helt nytt och fräscht ut fortfarande.

Hittills aldrig gjort om det.
 
Låter tryggt..
Ska genast kolla i färgaffären
Jag bugar o tackar för tipset
 
Jag som inte är hantverkskunnig eller har tålamod eller tid att hålla på och småfnula, anser att Trebit behandlingen är det smartaste jag gjort.
 
Hej!

Får man fråga vem som säljer denna fantastiska produkt? Ska bygga altan nästa vår och samlar tips....

/Ingenjören
 
Jotun produkt. Finns en massa olika handlare.
 
OLHA skrev:
Jag som inte är hantverkskunnig eller har tålamod eller tid att hålla på och småfnula, anser att Trebit behandlingen är det smartaste jag gjort.
Går Trebitt att bryta efter eget recept alt. NCS??

Ska behandla min pergola som är byggd (snart färdig) i tryckimpregnerat trä, fast inte förrän nästa sommar och behöver en röd färg lik huset (som naturligtvis är en egen brytning ::)) och det känns inte så lockande att täckmåla med oljefärg, första gången är väl möjligen OK, men gången därpå............ :p

MVH//Christina.
 
Jag tror det. Den finns i tjugo olika färger i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.