Hej!
Har precis installerat ett Bosch Easy inbrottslarm i min villa. Det verkar fungera bra, men jag har en sak kvar innan det blir helt som jag vill, hoppas någon här har ett bra svar på hur man löser det:
Jag har ett antal IR-detektorer och några magnetbrytare till ytterdörrarna. Magnetbrytarna vill jag ska vara aktiverade i både fullt aktiverat läge och hemmaläge. Det fungerar som jag vill genom att jag programmerat dessa ingångar som "Skalskydd".
IR-detektorerna vill jag endast ha aktiverade i fullt aktiverat läge, dvs inte i hemmaläge.Det fungerar för alla detektorer utom en, nämligen den som sitter i hallen och har utsikt över entrédörren och manöverpanelen. Om jag väljer ingångstyp "In/Ut" för denna är den aktiv även i hemmaäge. Om jag väljer ingångstyp "Volymskydd" är den aktiverad när jag vill, men jag har då 0 sekunders fördröjningstid när jag öppnar entrédörren och ska gå in, vilket alltså får larmet att triggas direkt varje gång jag kommer hem. Min setup kan väl knappast vara unik, så det borde gå att lösa? Tacksam för alla tips och idéer.

Mvh
Daniel
 
J
lägg den som "volymskydd (följande)" så den följer magnetkontakten på dörren :)

När du öppnar dörren får du fördröjning på ir:en, och om ir:en aktiveras utan att dörren öppnats så larmar den direkt

sektionstyp skall alltså vara 8 "volymskydd följande"
 
Redigerat:
Perfekt, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.