...är tydligen att riva väggen mellan badrum och sovrum....

Bra eller dålig trend?
 
hmm.dålig TREND. vad göra när nästa trend kommer?
 
T
Det är visst någon som tittade på TV4:s morgontv. Såg också det och det var tämligen värdelöst samtal, killen stod mest och flirtade med Tilde.
 
Sällsynt dålig idé, Simon/Tomas (som iofs sällan gör nåt man vill ha hemma) gjorde nåt liknande med bara en vägg mellan sovdelen och badrumsdelen i ett hotellrum, inga dörrar.

Förstår inte vitsen med att man från sängen ska kolla på andra familjemedlemmar som sitter på toa?? Öppen planlösning in absurdum skulle jag säga.
 
Problemet är väl att det finns massor av människor som faller för allt som finns i en inredningstidning eller på ett tv program helt utan att ifrågasätta om det är bra eller snyggt....
 
Dålig trend!
 
Bara man bygger in toan så är det väl okej, och se för guds skull till att ljudisolera väggen. På min förra arbetsplats låg toaletterna vägg i vägg med ett konferensrum, och man kunde höra precis ALLT som hände och skedde på toaletterna, var någon dålig i magen så visste alla det efter det första toalettbesöket. Kan tillägga att hela kotoret var ett enda stort snikbygge.

/Steve
 
Jan-Å skrev:
Sällsynt dålig idé, Simon/Tomas (som iofs sällan gör nåt man vill ha hemma) gjorde nåt liknande med bara en vägg mellan sovdelen och badrumsdelen i ett hotellrum, inga dörrar.

Förstår inte vitsen med att man från sängen ska kolla på andra familjemedlemmar som sitter på toa?? Öppen planlösning in absurdum skulle jag säga.
Håller med!
Sitta och skita vill man göra ifred!
 
Vad säger branschreglerna om sovrum och badrum inte har någon skiljevägg? Tätgucka i sovrummet? :)
 
Eller en tröskelkant kanske? :)
 
En annan har ju svårt för att pissa på en pissoar om man inte e full, vore sällsynt jobbigt att ha det så hemma:)

Nä, men allvarligt talat förstår jag inte vad fördelen skulle vara.
 
Ser inga fördelar. Öppna ytor? Luftigare sovrum? Större gemenskapsytor?
När kommer trenden att varje sovrum ska ha en egen (vanlig) dusch+toa badrum? Det skulle vara i alla fall bekvämt.
gaia
 
Nästa vansinniga trend kan väl vara.....HELT öppen planlösning kanske :D
Enkelt att bygga i allafall......
 
Funderar fortfarande på om det är godkänt enligt branschreglerna bara för att det finns en liten tröskel mellan rummen. Då skulle man ju om man har ett stoort badrum bara kunna dela av dusch/bad-delen med en liten tröskel och sedan bygga resten av badrummet som ett vanligt rum.
 
Mycket dålig trend enligt mig! Ser inga fördelar alls med det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.