nu är det så att vi har 140 kvm uppfart med betongplattor, den gamla sorten som är lite slitna och storleken 40x40.
men vi vill ha en annan yta på plattorna nu såhär i efterhand.
1. "måla" plattorna med något pigment?
för man vet ju att om man spiller målarfärg på en betongplatta så är det ju omöjligt att få bort sen även med högtryckstvätten....

2. hyra in en betongslip och köra över plattorna en vända?
 
Oxå nyfiken på detta av andra anledningar... Det mesta fäster ju kanon på betongplattor tycker jag. Så det borde väl gå att betsa, lacka och måla? Ingen med erfarenhet?
 
Betong har ju folk målat på förut.
Jag vet att en polares morsa brukar hålla på & gjuta lite grejer ibland som prydnadsföremål.
Vad jag vet så är dom grejerna målade så målningen är inte omöjlig.
Men vad det är för färg vet dom nog på närmaste färghandel & kanske går det med metallfärg om ytan är torr innan man målar!

Själv så undrar jag vart man köper betongplattor då jag tänkt ha en betongplatta inomhus för att göra min skivspelare mindre känslig för vibrationer.
Utbudet på vanliga plattor i måtten 390x220 är ju inte jätte stort.
Men visst skulle det funka med en lite större platta det går ju alltid att kapa till med rondellen!

Alternativet är att göra själv då jag kan hålla till i mitt badrum som ja har i lägenheten men då är det lite svårt att veta vad man kan använda som form.
 
Redigerat:
Skånepöjk
Bumpar, hur gick det? Funderar på att måla några plattor, tror de heter dansk trädgårdsplattor, gamla rödaktiga plattor...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.