Hemmakatten
Halogenspottar funkar utmärkt tycker jag.
Vi kör med Julas enklaste som går att koppla ihop.
P5180121.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Nu frågade TS om lysrörsarmaturer. Och är kanske som mig helt ointresserad av halogenspottar i köket.
Jag ser gärna fler lysrörsförslag och belysningsidéer baserade på lysrör i köket, om någon har nåt.

Vi kommer sätta lysrör under överskåp och i tak i vårt hus.
De under överskåpen som arbetsbänksbelysning kan väl få bli typ vad som helst om inga bra tips dyker upp. I taket är det desto viktigare att det blir nåt som inte för tankarna till klassrum, kontorslandskap osv.

(Det kan säkert bli någon spot någonstans, men inget som aktivt planeras för just nu)
 
Y
Istället för att jag skapar en ny tråd med liknande fråga, så lyfter jag denna där flera redan är engagerade.

Jag är nu på jakt efter lysrörsarmaturer för att sätta under överskåpen. Eftersom jag har sådan list som bygger ner lite mer än 5,5cm så behöver det inte vara någon allt för snygg(dyr) armatur.

Vad jag däremot vill är att den har smart design.
* Helst en enda stor kåpa så det inte blir ett elände att rengöra den. Trotsallt ett kök = fett
* Gärna med ett eluttag.
* Får gärna finnas i längre utförande.



Förövrigt håller jag med en av er, det ska inte vara det varmvita 630 (smutsgula) utan kallvita 640. :)
 
Hej alla :) jag är på jakt efter en ny takarmatur till köket då den gamla har gett upp :( den var ju bara ca 30 år haha. Men alla jag kollat på tills har varit industriella till utseendet och jag börjar få slut på affärer, var kan man hitta en armatur helst t8 med träskal? Helst i Malmötrakten ;)
 
Redigerat:
Mikael_L
För oss blev till sist 2 av denna från biltema
46-271_m.jpg
http://biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/Belysning-inomhus/Lysrorsarmatur-T5-IP20-46271/
Ingen kvalitetshöjdare, men lågt pris, tänder snabbt och blinkfritt och verkar vara lätt att renöra.
Det kommer säkert jättecoola LED-armaturer som passar kök inom något år, då kan vi byta utan att gråta över alla pengarna vi la ut. :D

I inlägg #8 skriver jag mina åsikter.
http://www.byggahus.se/forum/el/189282-soker-snygg-t5-armatur-till-garage.html#8
 
hehe ja jag har kollat på samma ;) jag vet inte är lite kräsen som det heter hahaha men va tusan snart blir det vad som helst måste ju ha bra ljus när jag lagar mat mm ;) lampan över spisen och över vasken räcker inte till och husvärden står inte för sånt;( elände när man bor i hyresrätt
 
en sådan här har jag i köket:
http://www.bauhaus.se/mirage-taklampa-1-lysror.html
Inte trä och inte T8, men den ser inte industriell ut. Bilden på hemsidan visar inte så mycket. Om det är intressant kan jag fota min ur en bättre vinkel. Det gör en hel del att det är glas och inte plast under lysröret.

Erik
 
Hej Erik!
Jag kollade på den och gillar den skarpt, men den var en aningens för dyr för mitt tycke ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.