hahalj
Kanske en dum fråga, men hur bra är det med frilagd vindpapp i väntan på att ny panel ska upp på fasaden? Behöver jag tillfälligt sätta upp täckplast för att skydda pappen om det är risk för blött väder?

Det bästa vore kanske att riva den gamla panelen i samma takt som man spikar upp den nya? Men det blir ju svårt om man måste byta spikläkten...
 
När du ändå har av panelen köp en modern väv som andas och häfta upp så kan du lungt sätta upp den nya panelen sen...
 
hahalj
Ny vindskyddsväv ovanpå pappen?
 
hahalj skrev:
Ny vindskyddsväv ovanpå pappen?
nä ta bort gamla pappen, är panelen slut så är nog dags att byta pappen också.
 
hahalj
Ok, jag är med. Tycker det känns läskigt att lämna fasaden inklädd i bara vindskyddsväv tills man hinner sätta upp nya panelen. Men det kanske är så man gör.
 
Så gjorde jag när jag bytte panel. Väven är riktigt slitstark, kännde ingen ångest alls för att lämna det så tills nästa arbetspass.

Tror jag hade sidorna med endast väv i säkert 2 månader innan jag började spika panel.
 
Det bästa vore kanske att riva den gamla panelen i samma takt som man spikar upp den nya? Men det blir ju svårt om man måste byta spikläkten...

Du kan väl ta en vägg i taget?
 
hahalj skrev:
Ok, jag är med. Tycker det känns läskigt att lämna fasaden inklädd i bara vindskyddsväv tills man hinner sätta upp nya panelen. Men det kanske är så man gör.
Jag hade isoleringen täckt med enbart vindduk på garaget ett par dagar i ösregn innan det gick att spika panelen men det klarade sej utmärkt.

Garaget är byggt av betonghålsten så det var uppreglat runt om hela, jag gjorde klart en vägg i taget med isolering, vindduk och panel.
Så skulle jag göra vid byte också, en vägg i taget. Man vet aldrig vad som kan hända, det enda som är riktigt säkert när man river i gamla hus (och gamla bilar) är att det alltid kan bli värre :p
 
hahalj
Ok, helt lugnt alltså. Då är det bara köra på med en vägg i taget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.