Hejsan!

Jag vill hemskt gärna ha en vacker grind utanför vårt nya hus. Tycker det ser så inbjudande ut. Men jag skulle faktiskt vilja göra den själv! Ett stort projekt för någon som jag, men det hade varit hemskt roligt. :D

Är det någon som känner till någonstans där man kan få tag på ritningar och instruktioner för att göra en egen grind??

Tacksam för tips!

//Helena
 
Stod faktiskt för några dagar sedan på Åhlens och bläddrade i en bok av Hans Mårtensson som heter "Grindar, Staket och Plank" (säljs även via denna site) där fanns beskrivning för kryss/sol grind mm. Dessutom fina bilder.

Finns ytterligare en, som också säljs via ByggaHus.se, som heter "Staket, grindar, plank och portar" av Ingald Andersson i vilken det ska finnas byggbeskrivningar, den har jag dock inte bläddrat i så jag vet inte hur den är, men jag skulle kunna tänka mig, med tanke på författaren, att det är lite lättare konstruktioner i den.

Lycka till//Christina.
 
Det finns en serie byggbeskrivningar, "bygg i trä", som finns hos bygg- och trävaruhandlare. Nr 16 handlar om grindar.

http://www.svenskttra.org/Pub/byggbeskrivningar/grindar.asp

Går även att beställa från Svensk Byggtjänst.

Jag har tänkt bygga kryssgrinden nån gång i framtiden...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.