Hej!
Jag har en autorem frånluftsvärmepump 190 F. Jag får följande felmeddelande: GT3:3 Larm tillskott ur. Då vi har golvvärme stannar pumpen och tydligen tillkommer inget eltillskott och det blir kalt.

Jag vet inte varför det inträffar och skulle vilja ha hjälp med permanent lösning på problemet. Jag kan trycka bort larmet och då kommer det igång, men det går tillbaka efter ett tag igen. :(

Vad gör jag??

Mvh
Alexx
 
Hur gick det med detta? Har fått samma problem nu.
 
ingen som vet ngt om detta ? (GT3:3 Larm tillskott ur.)
 
I vårt fall var det en trasig shuntmotor som orsakade problemet. Jag tror att detta kan inträffa då vattnetvärms upp men eftersom shuntmotorn var trasig så blev framlednings värmen inte varmare så pannan värmde vattnet ännu mer och ibland verkade det blir för mycket. tydlligen var det ett ganska vanlig fel.

För att ta reda på om motorn är sönder håll koll på värdena för framlednings temperatur. Där finns två värde ett inom parantes och ett utanför. Vad jag har förstått är det värdet inom parantes det som den inställda kurvan definierar och om det skiljersig allt för mycket (och länge) kan det vara en indikation på att det är fel på motorn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.