Vi har fått kritik för att vi modererar i det tysta och tar bort inlägg utan att ge någon förklaring till varför.

Därför har vi nu tagit fram en funktion som gör att ett meddelande visas i samband med ett raderat inlägg, vem som har raderat och en förklaring till varför inlägget blev raderat.
 
Mikael_L
Och jag tycker inte moderatorerna ska lägga någon speciellt stor möda på långa förklaringar om varför inlägg tas bort, i många enkla fall.

Några exempel på enords-förklaringar som duger i många enkla fall.

"Reklam"
"OT"
"Personangrepp"

osv
 
d^_^b
Ett riktigt bra framsteg som leder till ett öppnare forum, sen håller jag med Mikael_L i de allra flesta enkla fall men ibland kan det behövas bättre förklaringar om varför ett inlägg tas bort.
Enda gången enligt mig som man får ta bort trådar eller inlägg utan motivering är om det är rent spam eller reklam.
 
Idag upptäckte vi en konflikt mellan funktionen "Visa radering publikt" och "Visa senaste inlägget". Det var användaren bra-byggare som rapporterade att hans Internet Explorer började loopa när han klickade på "Visa senaste inlägget" i delforumet Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. Efter en hel del felsökning hittade vi att orsaken till problemet hängde ihop med vårt Visa radering publikt-hack som vi gjorde i februari. Buggen gjorde också att användarna inte alltid kunde se alla inlägg vilket bl a visade sig i forumtråden Hur har alla råd?.

Nu har vi fixat problemet genom att rulla tillbaka hacket. Tyvärr innebär det att vi inte längre kan visa orsaken till en radering via vårt hack - något vi gjort 90 gånger sedan den 10 februari.

Så från och med nu kommer vi att skriva ett "jag har raderat några inlägg eftersom ..."-inlägg när det behövs. Med hopp om förståelse.

Buggen var svår att hitta eftersom den bara drabbade medlemmar och ej inloggade och inte moderatorer eller administratörer. Tack bra-byggare för felrapporten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.