Jag har precis börjat titta runt bland hustillverkare och redan drunknat i mängden så jag tänkte ta hjälp av er som redan har kikat runt en del :)

Finns mitt drömhus som prefab-hus/kataloghus?
  • 1-plan eller 1,5 plan med inredningsbar övervåning
  • 2 eller 3 sovrum
  • Max 130kvm
  • Kök nära vardagsrum alternativt öppen planlösning mellan kök och vardagsrum
  • Vardagsrum med plats för både stort matbord och rejäl soffgrupp
  • Klädkammare med ingång från sovrummet, alternativt precis utanför sovrummet
  • Toalett/badrum nära grovkök eller entré så att man inte behöver gå igenom huset när man är ute och grejjar
  • Ett "vanligt" hus som passar på landet
 
Kolla Länkguiden och studera bland alla företagskorten om detta kan vara till någon nytta för dig. Annars tycker jag att din beskrivning låter random, jag tror att Anebyhus/Förstavillan har en sådan planlösning som man kan kolla på. Jag hittade ett perfekt till dig, men jag har för få inlägg för att kunna ta med URL:er till dig. Kika bland anebyhus hustyper.

Lycka till //A
 
Eller Älsbyhus modell regin i vinkel, den gillar jag iaf!
 
Vi har precis flyttat in i ett LB-hus Classic 135 som jag tycker passar ganska bra in på din kravlista.


  • 1-plan eller 1,5 plan med inredningsbar övervåning - 1-plan
  • 2 eller 3 sovrum - 3 sovrum
  • Max 130kvm - lite större, 135 kvm
  • Kök nära vardagsrum alternativt öppen planlösning mellan kök och vardagsrum - både och beroende på om man vill ha det öppet eller stängt
  • Vardagsrum med plats för både stort matbord och rejäl soffgrupp - matbord med 10 personer och soffgrupp med 3-sits soffa och två fåtöljer får plats utan problem
  • Klädkammare med ingång från sovrummet, alternativt precis utanför sovrummet - klädkammaren är precis utan sovrummet
  • Toalett/badrum nära grovkök eller entré så att man inte behöver gå igenom huset när man är ute och grejjar - här är väl den punkten där classic 135 inte riktigt är optimalt. Det är 5-6 m från entren till lilla badrummet.
  • Ett "vanligt" hus som passar på landet - med sadeltak är det ett helt vanligt hus, något mer åt det moderna hållet än det klassiska men passar absolut på landet
 
Eksjöhus lyckan stämmer in på de flesta av de punkterna, gärna med vinkel. Kolla även på lyckan funkis' planlösning för en mer öppen planlösning.

Faller lite grand på klädkammaren utanför sovrummet men då det är 4 sovrum kan ni göra om det som ligger i anslutning till "stora sovrummet" till klädkammare...:)

MVH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.