Men jag ser allt som normaltid fortfarande.
 
Är det inte vintertid som är "normaltid" eller ligger du en timme fel :)
 
Jo visst är det så och ja, jag ligger en timme fel här på forumet.
 
Ja, se det har du ju rätt i :)
 
Kollar...
Jaha, då är det samma visa i år igen :)
PEEEEEEEEEEEEER!!!!!

Tidigare tråd i samma ämne...

Så var det ja...
 
Redigerat:
Hmmm.....fortfarande....
 
Med alternativet DST ser det ut att fungera.
 
Nyregistrerade får automatiskt rätt tid, men befintliga medlemmar måste ändra i sin profil till DST-tid. Det är jättedumt, jag vet.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Nyregistrerade får automatiskt rätt tid, men befintliga medlemmar måste ändra i sin profil till DST-tid. Det är jättedumt, jag vet.
Nej, ändra inte till DST... . Inställningen ska vara på "Upptäck sommartid automatiskt" och jag ska bara ändra på ett ställe (vilket jag gjort nu) så funkar allt som det ska. :)
 
Ändrade... Japp, nu stämmer det igen :)
 
Redigerat:
P
För mig funkade det inte.
Hade "upptäck automatiskt" inställt men jag fick först välja DST... och då var det rätt och sen när jag bytte tillbaka till automatiskt så funkade det fortfarande....
Får väl vänta till oktober och sen om det funkar då....
 
Det här med sommar och vintertid har varit mer komplext för oss än man skulle kunna tro. Problemet denna gång var att jag ställde om klockan centralt till sommartid alldeles för sent först i tisdags förmiddag. Perioden söndag morgon till tisdag förmiddag funkade det inte korrekt. En del av er bl a Marléne lyckades under den perioden då komma på att de fick det att fungera om de själva bytte i sina inställningar från "automatiskt" till "DST" men det var fel att göra så eftersom det då finns en risk att klockan blir fel igen när vi switchar tillbaka till vintertid. I vilket fall som helst så ska det fungera nu.
 
Ola78
Det funkar fortfarande inte, skrev precis ett inlägg och det står vintertid på klockan.
 
Hmm. Det här med sommartid förbryllar mer och mer. När jag gick in i din profil så stod det Nej på frågan Är det sommartid för närvarande. Jag var övertygad om att det värdet hämtades från den centrala inställningen men så är det tydligen inte.

Har dock ändrat för dig så att det ska funka nu.
 
Ola78
Tackar så mycket, nu funkar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.