Oleeeee för gas! Snyggt Micke! Vi har också fem styckna brännare fast våran 70 cm Bellinigashäll ifrån SMEG är liksom i ett stycke istället.
Tjusig lucka och tjusigt golv!

Hälsar Ingrid som liksom inte kommit fullt så långt med köksihopmonteringen ännu...
 
Wow, svart kåpa med ek(laminat?) bakom = råsnyggt! Ser dessutom tidlöst ut - påminner om det bästa av nordisk 50-60-talsarkitektur. Vad är det för material på bänkskivan? Ser ut som plattor...
 
Hej.
Tackar Tackar
Min fru blev 2 meter längre nu, hennes idé jag var lite tveksam först.
Kåpan kommer från Fjäråskupan och skivorna bakom är täcksidor i ek laminat från Ikea. Köket är Ikeas Ulriksdal. Golvet är granitklinkers från konradssonskakel 30x30, bänkskivan har vi gjort själva och det är svarta granitklinkers samma som golvet fast 30x60, nu i höst ska jag montera på en ek list också runt om bänkskivan: Gas hällarna kommer från Siemens.
 
Jag tycker man ska köpa det man tror att man trivs bäst med själv.
Tycker att både svarta och rostfria vitvaror är snyggt.
Själv har vi börjat byta ut våra gamla bruna vitvaror mot rostfria.
Köper man det man riktigt tycker om så blir man i regel inte less det heller.
Om man då får putsa någon gång extra må vara, bara man trivs med grejerna i övrigt.

Måste ju bara få säga att björk tillsammans med svart låter ut kanon läckert!

Själva har vi på gång körsbärsluckor till vårat rostfria, som jag tror kommer att bli snyggt.
 
Mycket snyggt!
Enda kommentaren är att jag tycker det vore synd att ha vinställ ovanför kyl/frys. Viner mår bäst i lite svalare temperaturer, och vitvaror alstrar ju en del värme. Varm luft stiger...
 
Hej.
Det har du rätt i, nu kommer det nog att bli ett skåp H40 x B92 som Ikea har fått med tillhörade lucka så det ska jag göra iordning i vinter.Vinerna får stå någon annanstans.
 
Vi har också valt svarta vitvaror. Inget vi ångrar...
Svart häll, ugn, micro, diskmaskin (endast övre delen på fronten syns) och spisfläkt.
Dock är kyl och frys integrerad.
Till detta har vi ek-luckor, alltså inte jätteljusa luckor. Bänkskivorna är en röd/svart granit.
Köket är dock ett ganska stort rum med 3 m takhöjd. Vi har en mkt ljus tapet och flera fönster i köket.

Tycker inte att det känns som ett mörkt rum.
 
Hej!
Jag har sett något jätteläckert! Ballinslövs ekkök med spegelram, svart inbyggnadsugn och micro, samt kyl, frys, häll och fläkt i rostfritt - allt i Husqvarna!!!! Det ni!
Husqvarna kyl och frys i rostfritt har svarta detaljer , så det passar kanon med svart micro och ugn till det. No-finger-print också på kyl och frys. Det var bara så läckert!
Jag kan tänka mig dessa "vit"varor till ett vitt kök också och nu gäller det bara ek eller vita luckor till vårt nya kök och hus. Mörk bänkskiva (kanske granit) och rostfria handtag. ::)
Det vi har tyckt på alla kök som vi har tittat på, att vita vitvaror till vita målade luckor, ger ett solkigt intryck!!! Kanon med aluminium, rostfritt eller svarta vitvaror till det!!!!
Till körsbär är det snyggt med rostfritt, kanske blir det lite mörkt med svarta vitvaror.
 
Hej igen! ;D
Och idag har jag sett körsbärskök med svarta vitvaror och körsbär med rostfria vitvaror - det är sååå snyggt! Det blir nog körsbärskök för mig, helst med svarta vitvaror, svart eller väldigt mörk bänkskiva (kanske granit), ljust klinkersgolv och kakel. Jag har nog sett ett 30-tal kök idag och videofilmat ett tiotal, så nu ska jag studera kök i helgen. Har videofilmat massor av kök förut och snart ramlar väl allting på plats - men det blir dyrare och dyrare! 8)
 
Miele har svarta vitvaror
 
Husqvarna och E-Lux har prisvärda snygga vitvaror
 
Jag var inne på "svart varor" jag med, men ångrade mig. Det blev Rostfritt i stället.

Ett tips när det gäller underhåll av Rostfritt är att använda sig av antingen T-röd, spolarvätska eller fönsterputs till rengöringen. Funkar prima.
 
Hej!
Vi har bestämt oss! Massivt körsbärskök med svart inbyggnadsugn och micro, rostfria kyl- och frysskåp med anti-finger-printbehandling, rostfri diskmaskin, svart häll och fläkt, allt i Husqvarna. ;D ;D ;D
Ljust klinker på golvet och ljust kakel som stänkskydd, mörk laminatbänkskiva, svart Brazil, och rostfria handtag. ;D ;D ;D
Jag är hur glad som helst! ;D ;D
 
Dags för lite nya bilder på denna tråd. Min kompis har totalrenoverat en 3-rummare från 50-talet (inget gjort sedan dess). Blev jättefint! Köksvägen är jag nu mycket för vita luckor och svarta vitvaror... :)

kjk2.jpg
kjk1.jpg

Kort info: Köket er IKEA abstrakt, högblanka luckor med innebygd diskmaskin och kyl/frys - sistnämda ska jag INTE ha, får ju inte plats m liggande flaskor! Vitvaror och fläkt är ochså IKEA. Bakom stänkskyddet har hon köpt "insynsskydd" till att limma på fönster på Designtorget m pelargonier. Hyllan är från Kvänum kök. Tapet från Sandberg, inkluderat den mycket coola tapeten i hallen...
 
mickesgw skrev:
Tack för hjälpen med bilderna.
Vi har placerat gastuberna på utsidan och dragit in slang och kopplingar under skåpen bara att ta av sockeln så kommer man åt.
Som synes på bilderna så är inte list monterat på bänkskivan än men det ska bli en ek list så småningen om.
Och ovanför kylen ska jag bygga en hylla till vinflaskor,är ej klar med hur det ska se ut än.
Micke
Jag hoppas att du har dragit kopparrör och inte slang genom väggen, det är nämligen förbjudet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.