Jag växte upp med mossgröna vitvaror på 70-talet så ja, "colors of the rainbow applies"

Nu vet vi att Michailoff har vita grönvaror =)
 
Nä, jag har givetvis VITA vitvaror!
 
Min mor kan inte köpa ny spis p g a att det inte längre går att få tag i mossgrön :surprised: !!!! Sedan spelar det ingen roll att ugnen är obeskrivligt ojämn och plattorna blir varma först efter att man har hämtat vattnet i brunnen i nästa by...
 
Vi skall köra med husqvarnas eller aeg´s "aluminium" vitvaror = aluvaror ??? ;D ??? Någon som har dessa, i så fall nöjda eller missnöjda ?
 
Michailoff skrev:
Kan man ha svarta vitvaror??
Nä, för då är det svartvaror så klart! :p
 
Vi har varta vitvaror och tycker det passar väldigt bra till körsbärsfärgat kök som vi valt. Med inlägg av rostfri kyl och fläktkåpa blir det väldigt sobert.
 
konstigt att man inte vågar köpa vitvaror som inte är vita för att de är omoderna om 10år.

vitvarorna bör iaf bytas om tio år ...det är liksom inte samma kvalitet på grejorna som tillverkas idag som på 70talet.

jag böt ut mitt kylskåp från 1974 med mörkgröna detaljer mot ett sprak nytt GRAM kylskåp 1992. kylen gick till 2001 och sen rasade kompressorn.. danskt skit >:(

ger mig attan på att original kylen gått än :-/
 
MathiasS skrev:
Ni måste förstå att det snyggaste man kan ha är inte rostfritt, svart eller aluminium eller vitt, utan helintegrerade vitvaror. Slår allt annat i utseende..... ;)

Enda nackdelen är att man får köpa både dyrare och sämre kyl/frys, men det kan det vara värt tycker jag.

Just my 2 cents...
det låter logiskt, sämre och dyrare men snyggare-det ska INTE prägla mitt liv
oftast tror jag dyrare är lika med bättre ::)
 
Tycker inte man skall köpa vitvaror svart då man inte har någon garanti ;D
 
Hej.
Vi har under 2003 satt in svarta vitvaror Kyl/frys side by side från LG, Siemens Micro, Siemens PyrolysUng med alu handtag, siemens DM,Siemens Nya (-04) Dolmio gas hällar 1wok och 2 med 2gas lågor,Fläkt kåpa svart 120cm från Fjäråskupan.
Till detta har vi ek kök från Ikea" ulriksdal".
Tycker inte det är några problem att hålla rent, är lättstädat och inte blev det för mörk heller.
Har bilder men ingen stans att lägga upp dem.
 
Maila bilerna till mig så kan jag lägga upp dem!
"byggahus@pc.nu"
/Staffan
 
Jesca_j skrev:
Maila bilerna till mig så kan jag lägga upp dem!
"byggahus@pc.nu"
/Staffan
Hej.Har mailat dig några bilder nu.
Micke
 
mickesgw1.jpg

mickesgw2.jpg

mickesgw3.jpg



 
Det är alltså "mickesgw" kök på bilderna ovanför!

Snyggt! :)

Har ni gas indraget eller kör ni med tub?
 
Jesca_j skrev:
Det är alltså "mickesgw" kök på bilderna ovanför!

Snyggt! :)

Har ni gas indraget eller kör ni med tub?
Tack för hjälpen med bilderna.
Vi har placerat gastuberna på utsidan och dragit in slang och kopplingar under skåpen bara att ta av sockeln så kommer man åt.
Som synes på bilderna så är inte list monterat på bänkskivan än men det ska bli en ek list så småningen om.
Och ovanför kylen ska jag bygga en hylla till vinflaskor,är ej klar med hur det ska se ut än.
Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.