Hej,

Har köpt vägghängt tvättställ och kommod/underskåp på IKEA. Enligt bruksanvisningarna skall höjd från golv till center på kommod-"häng-fästningen" vara MAX 780mm och MIN 735mm.
För att få tvättstället på 85cm höjd behövs det dock vara ett avstånd på 680mm vilket blir 17cm från golv till underdelen på kommodon.

Finns det någon anledning till att IKEA skriver ett MIN-mått? Det verkar som dom således indirekt säger att avståndet från golv till underkant av skåpet skall vara minst 22.5cm, men vad spelar det för roll? Är det om man vill använda fötter under skåpet? :S (skåpet skall ju dock skruvas på väggen och på IKEAS visningsavdelning hade dom inga fötter).

Tack!
 
har med att standrad måttet för vask e 850 mm och sen ahr det väll med avloppets placering för att mans ak få dit vattenlåset kanske
 
Krilleman
Deras min/max mått är bara om du ska använda fötterna. Som för övrigt måste köpas till om din vägg inte tål tyngden!
 
Ok tackar, justerade handfatet till 90cm så eventuella framtida fötter får plats (vilka nog inte skall behövas då det är en betongvägg men ändå).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.