Hej!

Vilken JR klammer går bäst till 3 st. EKLK 3G1.5 ? Ytterdiametern är ju 9.5 mm så jag gissar på JR 309, men har kanske JR 310 en bättra "passform" ?

Tack på förhand.
 
JR310 skulle jag använt. JR10 använder i alla fall jag till EQLQ easy 3G1.5.

//Patrik
 
För övrigt, väldigt bra val av klammer! Vit kabel och rostfria klammer är fett med najs, om jag säger så.

//Patrik
 
Hmm...varför JR och inte tvåbenta letti?
 
Glufsglufs skrev:
Hmm...varför JR och inte tvåbenta letti?
Killen ska ju klamra tre kablar tillsammans. (och jag utgår ifrån att detta är i typ en källare)

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Killen ska ju klamra tre kablar tillsammans. (och jag utgår ifrån att detta är i typ en källare)

//Patrik
Ah...missade den infon....då ställer jag om frågan då och frågar varför inte spika i APK (TKK) i större passande storlek och klämma ihop, blir skitsnyggt sen när en eller två kablar drar iväg åt annat håll och man bara byter storlek på klammern samt om det måste borras så behöver man bara göra ett hål per klammer och klammern är ju vit.
 
Glufsglufs skrev:
Ah...missade den infon....då ställer jag om frågan då och frågar varför inte spika i APK (TKK) i större passande storlek och klämma ihop, blir skitsnyggt sen när en eller två kablar drar iväg åt annat håll och man bara byter storlek på klammern samt om det måste borras så behöver man bara göra ett hål per klammer och klammern är ju vit.
Återigen, för att det är tre kablar. ;):rolleyes: Om det hade varit två så hade det varit en annan sak, men det beror väl lite på vilken miljö det är också. I ett vardagsrum så hade nog TKK eller LETTI varit ett lämpligare val, men i ett garage eller dyl. är det riktigt snyggt med JR. Man får en lite nostalgisk känsla och fördelen att man kan förlägga flera kablar dikt mot varandra under samma klammer.
Jag var emot JR förut och tyckte att de var gammalt skit bara, men efter att blivit ordentligt introducerad till JR på ett bygge så fick jag upp ögonen för dess skönhet.
Bra mycket snyggare än vanliga skruvklammer t.ex.

Edit: Eller går att använda tre kablar i en stor TKK? Aldrig sett eller hört talas om det, men många knep finns ju..

//Patrik
 
JR och TKK är ju ganska vanliga att använda när man drar flera kablar tillsammans.

Hur pass vanligt är Skruvclips TSK ?
15986.jpg
 
Jag har aldrig använt den sistnämnda. Jag har fått för mig att det var mer förr som den användes? Är det en korrekt observation, må tro?

//Patrik
 
Den där är en riktig styggelse och funkar dessutom inte utomhus

TKK eller två enbenta letti mot varandra upp till två kablar, JR eller list vid fler
 
Är det två kablar som ska ner i tex en säkerhetsbrytare kan det vara ganska snyggt att köra med två enkla JR men under samma skruv, då får man ungefär rätt avstånd på kablarna där de går in i brytaren
 
Patrik_Hed skrev:
Edit: Eller går att använda tre kablar i en stor TKK? Aldrig sett eller hört talas om det, men många knep finns ju..

//Patrik
Funkar alldeles utmärkt, kanske inte optimalt på alla ställen men det går, iaf om vi snackar tre-ledare.
 
Vad kör du då med för TKK? Finns det 18-22?
 
Hej allihop och tack för svar!

Patrik_Hed skrev:
Killen ska ju klamra tre kablar tillsammans. (och jag utgår ifrån att detta är i typ en källare)
Jap, det är just der det är -- i en källare. Jag föredrar absolut JR klammer, så det blir JR 310.

Tack och trevlig helg! :D
 
Glöm inte bort att posta bilder på slutresultatet också, så lägg ner lite extra mycket tid på att vara noggrann! Vi vill ha något vackert att beskåda! ;)

Lycka till!

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.