kysan skrev:
Vi valde med extra isolering (Swedoor), ingen pappdörr :)
Det vill vi ha till tvättstugan. Har extra isolering men vad hjälper det när dörren är som papper? Ska kolla om det finns som nummer 6.
 
Y
byggankan skrev:
Det vill vi ha till tvättstugan. Har extra isolering men vad hjälper det när dörren är som papper? Ska kolla om det finns som nummer 6.
De har denna som är liknande 6an, massiva & ljuddämp..

Craft 04N
craft_04n.jpg



Compact 04N

97_04n-3.jpg
 
Ja compact är precis sådana som vi har. Ska köpa en sån. Tack
 
5an tycker jag men har 6an själv :D
 
Y
abrovink skrev:
4 & 7 ser väldigt lika ut =)
typiskt, blev lite snurrigt där enstund... :p
 
Är själv ute efter nya innerdörrar, och vill ha dem så ljudisolerande som möjligt

Räcker det att de är massiva då istället för "papp"eller finns det massiva och massiva så att säga eller mao olika ljuddämpning?
 
Får jag fråga var man hittar nr 5? Mitt hus har dörrar i den stilen och jag skulle behöva komplettera när jag ska bygga om.
 
Lite OT, men i nybyggda lägenheter med bostadsrätt är väl 1 och 2 vanligast och vad man då får hålla till godo med.
 
Y
tomlan skrev:
Är själv ute efter nya innerdörrar, och vill ha dem så ljudisolerande som möjligt

Räcker det att de är massiva då istället för "papp"eller finns det massiva och massiva så att säga eller mao olika ljuddämpning?
Saken är den att även 1mm springa kan läcka endel ljud. Därav så är inte bara dörren viktig att stå emot ljudvågorna utan även springan runtom. tätlister.
 
2, de helt släta, när det gäller vårat hus, men beror helt på sammanhanget vilken som är snyggast.
 
sin, håller med.

I vår lilla hall med hela sex dörrar är den helt släta 2:an bäst. Spegeldörrar skulle göra ett rörigt intryck.
 
Y
Gällande 1an... Jag var på bauhaus, och det visade sig att de hade både deras billiga och swedoor varrianten för ca 1200kr. Stod och knackade lite för se om jag upplevde någon stabilitet skillnad men det gjorde jag inte.

Det är just 1an jag funderat på då de andra blir lite förmycket likt resonemanget här i slutet. Fast väl ihop med skeptismen att 1an skulle dämpa något mer än pappmodellen så tror jag att jag ska leta efter massiva av helslät modell.


Fast det är ju jag det. Frågan gällde ju inte mig i sig utan vad folk i allmänhet gillade. För att se vad som är poppis för stunden. :)
 
Jag vill varna för att lägga ner pengar på just 1'an. Varför? Det ser ut som en ram i en ram i en ram! Det jag menar är att du har dörrbladet, dörrkarmen och så fodret. Då kan man lika gärna köra slätt och solitt istället.

Själv hade jag tänkt mig 1'an, men sen när jag såg den på plats ändrade jag mig till 5'an.
 
Hejduk.tig
Rent estetiskt är det tillräcklig skillnad för att eventuellt välja 1:an före 2:an. Sedan har ju 5:an mer detaljer, om man föredrar det.
 
Jag säger 1:an (kan beror på att jag har dom själv:))
Men annars nr 2 och sist ev 5. Spegeldörrar går helt bort för min del. Ju enklare desto finare.

//Jessica
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.