Luft- och luktrenare

Från tid till annan dyker det upp reklam om luftrenare typ BioZone (BioZone.se), Vädra (Oxysol.com) som skall ta bort dålig luft (källarlukt) och på flera sätt renar luften från lukter etc.. Eftersom det inte verkar finna tester typ SP, Lunds tekniska högskola eller liknande blir jag lite misstänksam. Jag är dock intresserad då jag skulle vilja förbättra luften/ lukten i gillestugan. (Källaren har inte mögelproblem)
Jag vill ju samtidigt inte slänga ut pengar på tveksamma lösningar.
Har någon/några här på forumet erfarenheter av luft-/ luktrenare?
Tacksam för åsikter, synpunkter
 
Ozonrenare brukar göra underverk på dåliga lukter, har själv en airmaster, men en enklare och billigare lösning är en skål med ättiksprit placerad i rummet där du har luktproblem. Lycka till!
 
Ja ättikssprit användes för att ta bort lukt av tobaksrök. Jag får nu prova om det kanske också hjälper mot källarlukt.
 
Eftersom det inte verkar finna tester typ SP, Lunds tekniska högskola eller liknande blir jag lite misstänksam.

JA den som känner till ozonrenare vet också att det är självaste mr Tesla himself som uppfunnit den - 1900-talets mest fantastiska uppfinnare som även var fröet till world wide web men det är klart kanske någon lite teoretiker vid Lunds Universitet är bättre tyngd än så.

Han sålde även ozonberikad olivolja till läkarna för läkebehandlingar och var oerhört nöjd med bedriften av maskinen och såg med den som hjälp en större möjlighet till ett bättre liv för oss alla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.