Kollage med diverse möbler som soffa, bord, stol och lampor för inredningsplanering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde ett lite kollage av vårt tänkta möblemang. Känns som att det kan bli bra det här!
 
Redigerat:
Vad är det för lampor över matbordet? Vi har tittat på liknande LampGustaf San Fransisco har jag för mig våra hette. Har dock bara sett dem i vitt i verkligheten.
 
Noseone skrev:
Vad är det för lampor över matbordet? Vi har tittat på liknande LampGustaf San Fransisco har jag för mig våra hette. Har dock bara sett dem i vitt i verkligheten.
kolla på http://globen.net/. d^_^b
 
En helt annan fundering, skyddet framför elementet i lägenheten, snickrade du det själv? Mycket snyggt iaf!
 
LottaGro skrev:
En helt annan fundering, skyddet framför elementet i lägenheten, snickrade du det själv? Mycket snyggt iaf!
Tack! Ja, det slog jag ihop. Det är superenkelt, köpte lite hyvlat 25x25mm furu, skruv och en burk färg. Jag var lite stressad och skruvade ihop först och målade sen. Gör inte det! Måla först! Mycket enklare så ;)
 
erik_n skrev:
Tack! Ja, det slog jag ihop. Det är superenkelt, köpte lite hyvlat 25x25mm furu, skruv och en burk färg. Jag var lite stressad och skruvade ihop först och målade sen. Gör inte det! Måla först! Mycket enklare så ;)
Fort men fel liksom ;) Tack och bock, så får det bli - mycket snyggt!
 
Man blir ju inte annat än imponerad, känner att man själv ligger i lä då man räknar med ett halvår bara för att få iordning på badrummet :) ,...
 
Hvdv skrev:
Man blir ju inte annat än imponerad, känner att man själv ligger i lä då man räknar med ett halvår bara för att få iordning på badrummet :) ,...
Kul att så många följer projektet och hejjar på mig! :wow:
 
Igår blev det en dryg timmes arbete iallafall. På den tiden han jag inse att min nyinköpta takhuv till köksfläkten inte passar då min betongpannor inte håller standardmått tydligen. Så det blir en sväng till plåtslagaren idag. Hann även med att få upp några skivor isolering i taket.

Isolering monterad i ett snedtak med synliga träbjälkar och en byggstege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ytterdörr och 2st sidoljus landade igår också! Nu saknas bara alla fönster, dom borde komma i slutet på nästa vecka eller så. Ytterdörr ifrån Lurs dörr, genom SVEA Fönster.
 
Redigerat:
Ett litet trevligt arbete att isolera tak innefrån :)
Hur mycket isolering blir det i taket?
 
Enk Projektet skrev:
Ett litet trevligt arbete att isolera tak innefrån :)
Hur mycket isolering blir det i taket?

Mmm det hade ju varit trevligare att göra utifrån... men men, jag har ju haft ett tätt tak över huvudet hela tiden och jag orkar inte lyfta pannor iår ;)

Det blir 290. (170+120) Får inte plats med mera utan att kompromissa på vägglivet, är redan nere på 2200mm. Det blir lite trångt ovanför fönster och dörrar.... Men men, det är hursomhelst 170 mm tjockare än tidigare! d^_^b
 
Nu lägger vi byggandet på hyllan nån vecka och byter Vallentuna mot landstingets korridorer i Danderyd ett par dagar!
 
Lycka till!
 
Då så blev vår lilla familj 47 cm längre och 2600 g tyngre :)
 
Grattis :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.