Hejsan !

Jag vet att det är omöjligt att svara exakt på frågan men ett mellan tummen och pekfingret svar duger fint.

Dags att renovera badrum och tvättstuga. Badrum 8 m2 och tvättstuga 8 m2. Ev ska väggen mellan de två tas bort och bli ett enda stort rum.

Jag river allt själv och gör så mycket jag kan själv under arbetets gång.

När allt är rivet är vi nere på betonggrunden, då ligger rummet ca 5 cm under golvnivån i anslutande rum.

Det jag ska ta in firmor för är:

Bila upp och dra om avlopp och 2 golbrunnar samt flytta inkommande vatten.
Gjuta upp golvnivån / Spackla fall till golvbrunnar
Lägga matta på golv och väggar, ca 45-50 m2 vägg och 16 m2 golv
Dra nya vattenrör ( utanpåliggande inget infällt ) till dusch, ev badkar, 2 st handfat, tvättmaskin, vv-beredare och toalett.
El till allt givetvis
Montering av all vvs som blandare mm

Inredningen köps nog från IKEA kostnad ca 20000:-
Dusch och wc ca 10000:-
Blandare till allt ca 10000:-
Mattan till golv/vägg ca 10000:-

Kan jag ens räkna med att landa kring 100000:-:blushing:

Eller snackar vi om 150-200 tusen ?
 
Kikar man runt lite bara på vad det kostar att lägga matta så landar man tydligen runt 500kr/m2, vägg är väl gissningsvis samma, så bara din vägg och golvbeklädnad kommer enligt den kalkylen kosta 33000kr.
Vilket jag tycker låter helt orimligt. Men jag sökte på just priser för att lägga våtrumsgolv häromdagen.
Det du kanske ska kolla på är om du verkligen behöver våtrumstapet i tvättstugan, normalt är ju inte det en sådan våtzon.

Jag tror oavsett att 100k är lågt räknat, eftersom du skall leja bort allt. Men begär in offerter så ser du var det hamnar. 16m2 är stort i våtrumssammanhang. Ska själv ge mig på 3,5m2 dusch/toalett och hissnar över priserna....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.