Här har vi ett komplicerat problem. Mina spots gick inte att stänga av via dimmern. har troligen stått på i flera veckor då jag lånat ut lägenheten.
Samma problem i två separata rum? Sen stängde jag av huvudströmmen och nu går det inte att sätta på några spottar i något av rummen?

Jag vet inte om dom två rummen är ihopkopplade elektriskt men tror inte det?
Jag kan inte förklara detta konstiga problem något bättre tyvär!!
Några visa ord?
 
Dimmern har brunnit? Lite mer info och bilder också vore bra....
 
Jag vet inte så mycket mer. Vet inte vad det är för styrka på spottarna eller vilken typ av dimmer det är.
Men gissar att dom stått på en längre period och allt stått på en längre period och att dimmrarna brunnit.
 
Testa koppla bort dimrarna, d.v.s. använd en snutt FK och bygla över spänningen från fas till tändtråd på dimmern och se om de börjar lysa då.

//Patrik
 
Schysst!
Vad är en FK? Menar du vanlig elkabel?
 
Japp
images
 
Okej:) Passar på att slänga in en till fråga när jag har chansen. När jag kopplar in en vanlig strömbrytare behöver jag inte veta vad som är fas och inte eller hur? Eller beror det på om jag kopplar till vanlig lampa eller till spots`?
 
Egentligen för funktionen så kvittar det, MEN enligt praxis och lämplighet så ska du koppla in fas på L / P och tändtråd på pil ut (om det inte är trappkoppling eller dyl.).

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.