Bob_the_builder
Det finns en gedigen privat hemsida om ett Villa Varm-bygge:

http://www.knutpunkten.se/husbygge/

Denna sida är dock även länkad från Björkmanshus hemsida, vilket kanske säger en del om innehållet?
De verkar vara nöjda med sitt val!
 
Hej!
Dom svarade snällt och snabbt på några mailfrågor i alla fall, vilket är mer än många gör!
Hälsningar
Helena :)
 
Bob_the_builder
Nej, sådant ska inte underskattas.
 
dzshgdg
 
Ekke vad menar du ???
 
dddydc dttt4 ti
 
:)
Idag kom ett nytt mailsvar om hur de monterar sina väggblock och att de återställer skarvarna efter monteringen, så att det bara är att måla eller tapetsera efteråt. Det är annat än Sverige Stugan, det!

Helena
 
Om dom inte gjuter golvvärmen i plattan hur gör dom då?
 
Ovanpå betongplattan läggs mattor med luftspalt (typ Platon) och ovanpå dem ligger slingorna i 50 mm isolering. Det ger lägre energiförbrukning och snabbare reglering än den ingjutna golvvärmen.
 
Hur gör man då i våtrummen? Där skall ju fuktspärren gå hela vägen s.a.s.. Dvs ingen lufspalt
 
Vi var också i kontakt med dem innan vi valde ett annat företag. Men jag tycker att de var det mest service inriktade hus företaget jag varit i kontakt med.
Super trevliga, lugna, sakliga, och berättade på en gång
vad olika saker kostade.

Han undrade också vad vi tyckte var det viktigaste när man väljer husföretag. Han ville verkligen veta hur kunden tänkte och prioriterade i sina val och möjligheter.

Det låter kanske som en självklarhet från säljarens sida, men det vet ju vi här att det inte alls är självklart i den här branschen! ;)
/ Sabina
 
:)
Ja. jag tror också verkligen på dem, men det är tyvärr för sent eftersom jag sitter med en Sverige Stugan "på halsen" (fast den är ju på berget förstås). Med facit i handen kan man enkelt se vad viktig en duktig och saklig säljare är, det är bara att hoppas att det lönar sig för dem att vara så bra som dom verkar.

Under gruppen Övrigt, konsumentskydd bl.a. tar vi just upp frågan om seriösa säljare och deras "utbildning" som t.ex. STR www.husfabrikerna.com har för sina medlemmars säljare. Vet ej om Villa Varm är med, men de verkar ju seriösa i alla fall

Helena.....med den dåliga Sverige Stugan
 
Vi var också i kontakt med Björkmanshus. Håller med om att Håkan är jättebra att snacka med. Vi var dock inte så intresserade av att snacka utan var ganska på det klara med vad vi ville ha. Deras offert var den första vi sorterade bort - bland annat för att den inte var komplett och för att husritningarna inte stämde överens med vad vi ville ha (trots att vi hade skickat med tämligen tydliga skisser/ritningar i vår offertförfrågan).
 
;)
Här kommer Villa Varm strängen som efterfrågades
Man kan också använda 'sök' uppe i rubrikerna och skriva in Villa Varm, så kommer alla poster om denna

hälsar
Helena....

:D
 
Öka "Max Age since last post:" till mer än 7 dagar så får du fler träffar.

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.