Finns det någon som har en hel rostfri diskbänk och vitt kök? Vi har valt ett vitt applåd-kök från IKEA och funderar på att måttbeställa en heltäckande vit diskbänk. Är rädd för att det kan bli för sterilt... Vi har dock ekgolv, så det kanske kan mjuka upp lite.
 
Hemmakatten
Förstår inte riktigt. Du skriver "rostfri" diskbänk i första meningen och "vit" bänk i andra meningen.

Men hur som, för min del kan det aldrig bli för mycket vitt. Vitt blir som en lugn bakgrund till vilken du tillför bord, stolar, kaffebryggare, brödrost, ugn, mikro, småpryttlar mm.

Själva har vi helvitt kök med en vit köksö och en heltäckande rostfri bänkskiva vid skåpraden. Ingen skulle nog överhuvudtaget komma på tanken att det ser sterilt ut. På köksön står skålar med lök, krukor med örter, brödburk, fruktskål, salt o peppar mm. På diskbänken har vi gasolhäll, kaffekvarn o vattenkokare, diskborste, tvål mm.
 
Oj, jag menade heltäckande rostfri diskbänk. Har du några bilder på ert kök? Det skulle vara jättespännande att se!
 
Det är supersnyggt med bänkar helt i rostfritt till vita luckor, det är oerhört praktiskt dessutom :)
 
Tack för svaren! Är det någon som har en bild på ett vitt kök med en rostfri diskbänk? Jag skulle vilja få lite inspiration.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.