Finns denna modell fast som lyfter ca 130-150cm
för runt 20.000kr?

Hittade en på Verktygsboden men den kostade närmre 40.000

29-165-thickbox.jpg
 
Eftersom du ska bygga nytt garage så satsa på en riktig 2-pelarlyft, jag gjorde det och det är det bästa i hela garaget.
Den jag har går slangar och wirerarna uppe och på det viset slipper man något att köra över på golvet.
 
Jag har en flyttbar 2-pelare redan. Har en kompis som letar saxlyft.
 
F
Använder man lyften alltid och har plats så är en tvåpelarlyft bra men har man begränsat utrymme som bitvis behövs som upställningsplats mm så är en tvåpelarlyft en effektiv utrymmesdödare.

Biltema har en saxlyft för 19000:- men den lyfter bara 1 meter.
Verktygsboden har en 2,7tons modell som ser relativt enkel ut, den lyfter 1,4 meter och den är billig, 17000kr

Vi har en hydraulisk saxlyft som lyfter 1,10m som vi köpte begagnad för 5000kr. Hade den bara varit nersänkt så hade den inte stört golvytan öht. Det går inte att jämföra med en tvåpelarlyft men är fortfarande oändligt överlägsen en höglyftande domkraft och pallbockar. Vi har 2meters takhöjd i det aktuella garaget och med maxhissad sänkt låg sportbil (tak-lysrör ca 5cm) så är det en mycket bra arbetshöjd runtom (bromsar, fjäderben mm) men att krypa under är ingen vinnare.
 
fsn skrev:
Verktygsboden har en 2,7tons modell som ser relativt enkel ut, den lyfter 1,4 meter och den är billig, 17000kr
Den modellen är tyvärr en sådan som tar upp hela utrymmet under bilen.
Gör det omöjligt att göra växellådsbyten t.ex.
Ska vara modellen med fritt i mitten.
 
F
Visst, det är sant. Jag har en lyft med fritt i mitten liknande bilden i första inlägget och jag har växellådan bak. Det är ändå ingen hit.Tvärbalkar och skit på golvet som ställer till det för vagnen som växellådan skall ner på. Samma sak vid motorbyte, jag lyfter bilen max och tar ut motorn neråt. Jäkla fippel pga saxlyftens tvärbaklar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.