Funderar vad man använder denna borr till
 
  • borr.jpg
Tanken är att man ska kunna borra och fräsa med samma verktyg. Iaf i mjuka material som trä och plast och ev aluminium
 
Ezcobar skrev:
Tanken är att man ska kunna borra och fräsa med samma verktyg. Iaf i mjuka material som trä och plast och ev aluminium
Jepp, och om hålet kommit snett, bredda det i vald riktning så man har en möjlighet att få skruven där man vill ha den. Klarar även bilplåt.

--- Mats ---
 
Tack för svaren det var det jag trodde också, fick dom av en kompis och provade lite men det händer inte mycket.
 
Brukar inte vara jättestor avverkning på de där borren. Typ "något mer än om man försöker fräsa upp hålet med det vanliga borret". Beror givetvis på materialet men jag har vid något tillffälle gjort hål för kablage i masonitebakstycken till IKEA-möbler med dito borr. Till det fungerar de rätt bra :)
 
phl skrev:
Brukar inte vara jättestor avverkning på de där borren. Typ "något mer än om man försöker fräsa upp hålet med det vanliga borret". Beror givetvis på materialet men jag har vid något tillffälle gjort hål för kablage i masonitebakstycken till IKEA-möbler med dito borr. Till det fungerar de rätt bra :)
Jo, de tar inte mycket. Ett sätt att förbätta averkningen är att göra som när man sågar, vinkla så borret tar mer nedtill, sedan vinkla så det tar mer upptill, och sedan mitten och så vidare.

--- Mats ---
 
Jo, det funkar väl, men vackert blir det inte.
jag vill minnas att mina försök slutade med ett väldigt snett och vingt hål (hopplöst att styra) med otroligt trasiga kanter så jag är ganska tveksam till nyttan med dessa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.