vad finns de för för o nack delar? o vad är egentligen skillnaden? får för mej att man laddar första tanken i topp o andra i botten om de e parallel kopplat? stämmer de eller?
vilket skulle va bäst för mitt system, har nu seriekopplat? (laddar båda tankar i topp) tank 1 innehåller vvb tank,
 
Krilleman
Det låter som om du blandat ihop allt!

Parallelkopplat så laddas båda tankarna med samma skiktning. Ett rör på båda tankarna i ovankant från pannan och ett rör i botten på tankarna som sammanbider returen till laddomaten. Detta alternativ bör du använda dig av för att få ut det mesta av din ack-volym! På sommaren kan du sänga av den "toma" tanken och bara driva VVB på elpatron om så önskas om du har en ventil mellan tankarna!

Seriekopplat har ett rör som går från toppen i första, till botten till den andra tanken. Inget alternativ som du bör använda!
 
okej, då har jag fått svar på de. tack så mycke..
 
men om man som jag är skit anti allt vad el heter eldar därför för varmvattnet sommartid me, tjänar jag nått på att stänga tank nr 2 då?
 
Är tankarna väl isolerade så räcker ju värmen dubbelt så länge :)
Om du kör mot båda tankarna ..
 
ja de va de jag tänkte.. haha känner mej helt körd i huvet.. men men bättre att fråga än att leva i ovishet ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.