Nyheter, nyheter.

  • Nu har vi "plockat hem" sökresultatet och lagt det på en egen sida. http://www.byggahus.se/sokresultat
  • Vi premierar nytt resultat i större utsträckning än tidigare.
  • När man fyller i sin sökfråga så dyker det upp ett Preliminärt sökresultat in under och man får förslag på vad man kan söka på i en rullgardin (så kallad "autofill").
  • Vi har gjort sökresultatrutan större och lagt till en tydlig Sök-knapp.

De två sistnämnda punkterna funkar än så länge bara i länkguiden och på sökresultatsidan.
Vi hoppas kunna rulla ut samma finesser på alla sidor inom kort.

Hoppas ni tycker om förändringarna.
 
J
Kan bara bli bättre!

;-)

Den gamla söken har lämnat en del att önska
 
Har hittat en bugg.
Man trycker på en länk efter att man har sökt.
Men sen när man trycker bakåt så hamnar man på sidan 1 fast man är på sidan 10 typ.
 
Jag lyckas inte återskapa felet.
 
Jag har sett samma problem. När man fått upp resultatet på en sökning och går några sidor framåt i resultatlistan och där väljer att läsa en tråd, och man sedan väljer att backa tillbaka till resultatlistan så kommer man till sida 1.
 
Samma här.
 
Ja, störigt.
 
Så fungerar det normalt inte för mig. Kan det vara så att ni klickar på länkarna under rubriken Preliminärt sökresultat istället? Där blir det så för mig.
 
Hos mig finns inget som heter Preliminärt sökresultat! Finns det flera sökfunktioner så att du och jag(vi) är på olika platser?
 
Nu är jag på sidan 10.
Om jag trycker på en länk och sen vill tillbaka så hamnar jag på sidan 1.
 
  • Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
j*kla mysko. Så blir det inte för mig varken i Chrome eller Safari. Men nu när jag testar i Firefox och Internet Explorer så förstår jag vad du menar. Ska kolla med Flommy om han har något förslag på lösning på problemet.
 
haavard skrev:
Hos mig finns inget som heter Preliminärt sökresultat! Finns det flera sökfunktioner så att du och jag(vi) är på olika platser?
Förlåt haavard, har varit sjuk och därför lite frånvarande på sistone därav det sena svaret. När du söker i Sök på Byggahus.se-fältet kommer du numera till en lite annorlunda sida (där toppnavigeringsraden bl a är svart). På dessa sidor kan du få fram det jag kallar "Preliminärt sökresultat" om du söker igen och väntar lite med att trycka på enter. Prova så får du se hur jag menar.
 
Sökfunktionen funkar mindre bra för tillfället;

söker jag på något och får träff på ett skapat ämne, så kommer den med flera gånger i sökresultatet. Ser ut som att det finns en för varje post i tråden.

Sök ex-vis på nivå klinker och du får upp samma tråd många gånger.

Mvh

/PC
 
Oj, så ska det inte vara. Vi har fixat genom att uppdaterat robots.txt (lagt till dissallow: post.php) så förhoppningsvis så försvinner dubbla trådar i sökresultaten inom kort. Hur lång tid det tar innan det slår igenom vet jag däremot inte. Tack för att du säger till.
 
Vad har hänt med sökfunktionen egentligen. När jag söker får jag fram "visa ett inlägg", och då ser jag bara ett inlägg, inte själva tråden och kan inte komma till tråden. Det suger som det är nu! :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.