Hej

står i valet för att köpa hus. Samlar på mig infrormation innan.

I stan finns anticimex men de har från er fått lite dåliga betyg
vem skall man välja i jönköping
 
Jag anlitade Climeco i Skillingaryd och var nöjd, han kändes seriös.
 
Vi skall anlita Obm-gruppen i Jönköping för besiktning nu på mån 21/3-11.Pratade med besiktningsmannen nu i veckan och han ingav förtroende, kunde svara på mina frågor.Kontaktade även ett konkurrerande företag, kvinnan i växeln hänvisade bara till hemsidan för ytterliggare information.
Återkommer med synpunkter under veckan.
Mycket att tänka på som förstagångsköpare.
 
Då var allt klart med besiktning och kontrakt. Själva besiktningen gick bra och jag fick samma förtroende som när jag pratade med honom i telefon att han kunde sin sak.Alla parter var nöjda.

Nu börjar väntan...bara tre månader tills vi får huset.
 
Bara en liten snabb fråga, vilket företag blev det som gjorde besiktningen och hur mycket kostade det!
Är på god väg att köpa ett torp som vi redan har hyrt i 3 år men känner att jag vill ha det besiktigat för att kanske kunna påverka priset lite!
 
Naesstrom skrev:
Är på god väg att köpa ett torp som vi redan har hyrt i 3 år men känner att jag vill ha det besiktigat för att kanske kunna påverka priset lite!
Konstig inställning. Det bästa är väl ett hus där en övernitisk besiktningsman inte hittar ett dugg?!
 
Nyfniken skrev:
Konstig inställning. Det bästa är väl ett hus där en övernitisk besiktningsman inte hittar ett dugg?!
Absolut vore det så, snacka om en gudadröm... men jag har redan bott i huset som jag funderar på att köpa i 3 år så jag vet rätt bra vad som är fel... vill mest bara ha det på papper, stämplat, underskrivet och helst i 6 exemplar... så officiellt som det bara går att få helt enkelt!
 
Naesstrom skrev:
Bara en liten snabb fråga, vilket företag blev det som gjorde besiktningen och hur mycket kostade det!
Är på god väg att köpa ett torp som vi redan har hyrt i 3 år men känner att jag vill ha det besiktigat för att kanske kunna påverka priset lite!
Obm Jönköping.
Priset var strax över 8tkr, med fuktmätning av källargolv och vägg.
 
Anticimex Nässjö besiktade huset vi skulle köpa, och just den besiktningsmannen som var hos oss är jag mkt nöjd med. Verkade kunnig och drog sig inte för att knöla sig in på alla möjliga och omöjliga ställen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.