"Problemet" med vakuumsystem är att det finns för få aktörer på marknaden. Kan bara komma på tre och det är de du räknade upp tidigare. Fanns system verkar vara mer riktat till fritidshus, det är i alla fall den uppfattning jag får efter att ha kikat på deras hemsida. Exempelvis verkar man inte kunna ansluta mer än en toalett per tank. Vill man ha två toaletter får man gräva ner två separata avloppstankar.

Jets, som jag uppfattar bygger mer på pumpteknik än renodlat vakuum kan hantera flera toaletter mer tank. Även EcoVac från Wostman kan hantera fler toaletter per tank men kräver separata vacuumenheter och då en tank med exempelvis två torn för en installation med två toaletter.


Appropå urinspridning så kanske det här projektet kan lösa problemet med läkemedelsresterna i urinen. Själv kör jag med en Separett i fritidshuset och har såväl latrinkompost som ejektortank som samlar upp urinen för spridning i trädgården.


Får förresten be trådskaparen om ursäkt för att vi kapade tråden så brutalt och kom lite vid sidan av äment. :blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.