Hejsan har funderat några dagar på budgetrenovera badrummet, som de ser ut nu är de våtrumstapet och matta men i hemska färger, går de att måla på dessa och i så fall vilken typ av färg ? har dusch som duschar rakt på våtrumstapeten, så färgen får ju gärna sitta kvar trots att den blir blöt.
 
Våtrumstapet ska gå att måla över men matta ska inte gå att måla på. Men jag är ingen expert så du får säkert bättre svar snart.
 
OK alltid en början att få väggarna målade i alla fall
 
Jag har precis gjort en ny tvättstuga, med våtrumsmatta på golvet och väv+färg på väggarna. Använde beckers färger för våtrum, och där skall man måla med överlapp ner över mattan. Om det går att måla hela mattan, och i så fall hur slitstarkt det blir vet jag ej... Sen det där med budget renovering vet jag inte när man tittar på priset på en burk med våtrumsfärg... :)
 
emaengs skrev:
Jag har precis gjort en ny tvättstuga, med våtrumsmatta på golvet och väv+färg på väggarna. Använde beckers färger för våtrum, och där skall man måla med överlapp ner över mattan. Om det går att måla hela mattan, och i så fall hur slitstarkt det blir vet jag ej... Sen det där med budget renovering vet jag inte när man tittar på priset på en burk med våtrumsfärg... :)
Jämfört med att riva hela badrummet är nog all färg i världen budget :D Min målare sa att man kan måla golvet i våtrum men jag gick aldrig vidare med att fråga med vilken färg.
 
Så upp med väv på väggen måla den med rätt färg och hoppas de duger har jag då fatta rätt ??
 
Ja, eller hoppa väven om det redan sitter tapet? Det bästa är väl att kolla med dom du köper färgen av, dom har nog bäst koll för jag kan tänka mig att det skiljer mellan olika färger. Använde beckers "Våtrumstäck" (http://beckers.se/Inomhus/Vara-produkter1/Vatrum/Vatrumstack/) och den var mycket lättmålad. Men som sagt, kolla med den du köper färgen av...
 
en våt vinyl innehåller olja,jag tvivlar på att en färg sitter bra på väggen.
golvet ska du nog avstå att måla,även plast mattan innehåller olja.
kanske det sitter på merparten men kommer sannolikt torrspricka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.