Hej,

vi har ett fritidshus i Gnesta 9 km utanför för att vara exakt. Hursomhelst, känner någon till ett bra ställe där man kan köpa sand som passar en sandlåda i närheten utav Gnesta. Helst att de kör ut den också.

tack på förhand,
Alvaro
 
Hej,

Jag köpte sand direkt från Jehanders (Putssand (sandlådesand)) i Högdalen. Nu var det iofs ett speciellt tillfälle när privatpersoner fick fylla släpet de hade med sig till ett fast pris. De lastade fullt med traktor och så fick man betala kontant. Vet inte om de kör detta upplägg hela tiden eller bara någon gång per år men fråga dem kostar ju inget... Priset var en bråkdel av vad byggvaruhus etc skulle ha för sandlådesand...
 
jodå så funkar det på de flesta grustag hela tiden. Fast pris för släpvagn, ta så mycket du orkar bära i praktiken....

Vill man ha fullservice så är det ju bara beställa en big-bag med sand i. Avsevärt dyrare förstås, men man slipper ju göra en del själv. http://www.bigbag.nu/ Jag gissar att alla grustag har liknande tjänster.
 
Bigbag kör ut säckar på ungefär en kubik, bauhaus gör likaså med storsäck, kolla dock priset jämfört med första grustaget du har i närheten, är det en bit från närmaste handlare blir det lätt dyr fraktkostnad
 
Göran.W
Grusen kostar nästan inget.
Har för mig jag betalade 125kr för 1 ton
Transporten gick på 2400 kr iof med kranbil som lastade av mina 12,6 ton på ca 30 minuter direkt där det skulle ligga så jag slapp flytta det från infarten själv.
 
Jag hämtade en släpkärra full och den kostar 100kr ink moms och med kvitto.
Men kom ihåg att den ska vara "bakbar"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.