Hahaha, låter som om du med behöver en knuff då kanske?
 
Vill du kolla guubens ålder, gå in på www.birthday.se :) (Gör jag jämt när jag kollar hus)

Oftast finns det ju inte ett telefonabonnemang i ett ödehus, det var mest så jag menare i mitt tidigare inlägg.
Jag har själv spanat på en del ödehus i mina dagar, ofta går det att hitta rätt beteckning med lite fantasi (dvs springa runt och snoka vid huset).. Många gamla hus har ju en gång i tiden värmts med olja och vid påfyllningen sitter en liten bricka. Väldigt ofta står fastighetsbeteckningen där. De ödehus jag hittar har aldrig riktiga adresser utan de ligger på vischan, vilket försvårar.
 
ciia skrev:
Hahaha, låter som om du med behöver en knuff då kanske?
Inte JAG, men andra i hushållet kanske...
 
Hehe, okej,

Vi gick dit igår och pratade med ägaren. En gammal bonde på 70+. Huset var från 1889
Men han hade inga funderingar på att sälja. Men i samma mening säger han att det är ett onödigt stort hus :-o

Så trist att se det förfalla =(
 
Säkert ingen som läser här längre. MEN jag måste ändå berätta.
http://ciialillan.blogg.se/2010/august/me-like.html Detta inlägget jag gjorde i Augusti.. som jag postade här ovan. jag googlade fram en bild på ett hus för att visa vilken sorts hus vi var intresserade av.
Nu, över ett halvår senare visar det sig att huset på bilden (samma hus) finns där vi bor och är ute till salu!!

Ödet? ;-)
 
Vad lustigt! :) Kanske en hint om att ni borde lägga ett bud...
 
ciia skrev:
Ödet? ;-)
Definitivt. Slå till. :D
 
Hihi!
Bara det att till huset ingår en byggnad om 300 kvm plus 22 hektar mark.. Lite överflödigt. Men fan, jag vill faktiskt åka dit och kika!
 
Plats behövs alltid... ;) Klart att du ska åka dit och kolla! Det kostar inget. Och skulle det sluta med att du köper nytt hus så kan du ju alltid underhålla oss med uppdateringar om renovering... :)
 
Självfallet =)
Inväntar ett mail från säljaren. Läste mig till att man kan köpa huset, den andra byggnaden och 1 HA mark om så önskades. Och det vore ju trevligt. Men allt beror på priset i slutändan!
 
Det hade vart kul att se vad det är för ett hus. Har du en länk till sidan där det ligger?
 
Tippen skrev:
Plats behövs alltid... ;) Klart att du ska åka dit och kolla! Det kostar inget. Och skulle det sluta med att du köper nytt hus så kan du ju alltid underhålla oss med uppdateringar om renovering... :)
Det där gjorde vi för två år sedan exakt samma resonemang...numera har vi en renoveringsblogg.... :p
 
Får hoppas det är okej att lägga ut länken. Har fått den på mail, så den ligger inte ute offentlig.

http://www.300.dk/00703/
 
Zynx skrev:
Det där gjorde vi för två år sedan exakt samma resonemang...numera har vi en renoveringsblogg.... :p
Ibland kan det vara farligt att "bara åka och titta"... :cool: Men visst är det roligt när man får det precis som man vill ha det! :D
 
ciia skrev:
Får hoppas det är okej att lägga ut länken. Har fått den på mail, så den ligger inte ute offentlig.

[länk]
Huset ser ju väldigt fint ut och det kan garanterat bli precis som man vill ha det invändigt också. Har du dessutom djur eller planer på att skaffa så är det ju inte helt fel med åkermark. Skogen är ju inte heller att förakta... Letar efter ett liknande objekt i mina trakter. Hade gärna haft den marken... d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.