MathiasS skrev:
Den där rackarn kan du få hyra ut till mig i höst då jag tänkte gräva ur andra halvan av källaren......
Deal! Skicka ett PM när det är dags! Minsann inte såå dyr på hyran - Lite öl brukar minsann göra susen! :wow:
 
slacker skrev:
Deal! Skicka ett PM när det är dags! Minsann inte såå dyr på hyran - Lite öl brukar minsann göra susen! :wow:
Perfekt. I utbyte mot MYCKET öl kanske jag kan titta på medan du bilar också.....;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Perfekt. I utbyte mot MYCKET öl kanske jag kan titta på medan du bilar också.....;)
Vaa! Det är minsann inte ngn form av kommunalverksamhet vi bedriver på den här adressen!
Men visst - 20 flak pilsner finns i källaren - Jag bilar så bär du undan till trailern på infarten! d^_^b

Det är balkongen som skall ned - Får helt enkelt ta det när solen skiner...
 
Hupp! Fick mera saker gjorda idag - Nya hålsågar från Axminster kom i fredags så det fick blir ett ryck med Spirorör upp på vinden i det nya köket! Fasadgenomföring och ullmatta får bli morgondagen projekt.
 
  • P3140538.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3140539.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3140540.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3140543.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
köpt vp rör och ett gäng dosor, börjat dra rör i grabbens blivande lekrum. Tröttnade rätt fort gick ut och försökte lära grabben att cykla...
skulle kolla källardörren så att den var låst tyckte att cirkulationspumpen lät konstigt... insåg att en koppling läckte så det var bara att dra åt och fylla på nytt vatten. och lufta igen, det var 3 dagar sedan sist då jag kopplade ur några element. Får lina om den kopplingen när jag kopplar in elementen igen :(
 
Satt gips i taket i det nybyggda betonghuset.
 
  • _MG_1902.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Bl.a har jag satt avloppsröret till övervåningen på plats.
Bara för att upptäcka en miss i planeringen, röret är exakt och precis där tvättstället ska skruvas fast. :@ :O
Kanske inte så dumt ändå, då kan jag sätta mutter på insidan av avloppsröret. :p

OK, det är inget större problem, jag ser redan tre olika lösningar på situationen, varav två känns riktigt okej. Bara lite onödigt extraarbete ... :|
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Jag har just blivit klar med tätskiktet i badrummet, imorgon ska det införskaffas kakel.
Jag har spanat in supersnyggt blått kakel i en butik som har har mekat med truckarna hos. :)

För första gången på ett år så kommer jag att ha ett badrum! Jippie!!!


Bara att se till att få hit någon mupp som borrar för vatten så blir det bra.... :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Spikat APK klammrar till förbannelse, börjar i ärlighetens namn vara lite trött på dom.

(Fast det var ju egentligen i går)
 
Elektrikern på plats hela dagen igår, jag avslutade dagen med att bila upp golvbrunnen i tvättstugan. (gick bra med en gammal Lidl Parker borrhammare)
 
slacker skrev:
Vaa! Det är minsann inte ngn form av kommunalverksamhet vi bedriver på den här adressen!
Men visst - 20 flak pilsner finns i källaren - Jag bilar så bär du undan till trailern på infarten! d^_^b

Det är balkongen som skall ned - Får helt enkelt ta det när solen skiner...
Ja tänkte iofs att du skulle komma hit och bila......
 
Spenderade delar av dagen med att ta fram altanen så att MathiasS kan kika förbi och bila lite när det passar herrn! :wow:
 
  • P3150556.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3150559.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick även bli en sväng på vinden och isolera upp fläktröret som jag satte in igår - Pappa industri-isoleraren sa specifikt att jag INTE skulle dra spoltråd runt mattan. Men hur fanken skall man få den på plats då? Lämnade 15cm nät på ena sidan men det är ju hopplöst att virka ihop utan att det släpper hela tiden! bah! Jag är kass på att isolera matta helt enkelt...
 
  • P3150561.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
... Och när jag likaså hade ångan uppe så passade jag på att riva Carporten - DÄR kan vi snacka om FUSKBYGGE! Att den överlevde vintern är för mig ett mysterium...
helt värdelös styggelse som satt sig så pass att Caddy inte kom in - Utan takräcke. Inte heller jag kunde gå under den med 187cm. Motlu och droppade mest vatten i mitten på den - Man ser till och med en rand mitt i.
Ruttet - fuskbyggt och allmänt en riktig katastrof!

Det var minsann en bra dag idag! d^_^b
 
  • P3150546.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3150554.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Men ge dig nu Slacker, uppdatera bloggen istället för att ge mig dåligt samvete med allt du har gjort. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.