Vi bygger ett Hjältevadshus (numera FinndomoHem) och är grymt nöjda. Allt har gått enligt planerna, budgeten har vi till och med fått pengar över på och jag kan varmt rekomendera deras prudukter. När vi snackar pengar så gick hela bygget lös på strax under 2,5 mkr. Då kostade tomten och vatten/avlopps-avgifter sammanlagt ca 560.000. Huset är ett vanligt 1,5 plan på 123 kvm... Tänkvärt när man ska bygga är att det tillkommer en hel del små-avgifter som gör att det drar iväg, bara själva huset med grund kostade bra precis 1,5. Då har vi gjort tillval för ca 45000.

Här är en länk till min blogg med bilder där ni kan läsa om bygget och jag kommer också att fortsätta skriva framöver om allt kring bygget. Lägger ut detta eftersom det är info som jag själv letat och velat ha innan vi själva startade hela projektet.

http://www.metrobloggen.se/bylund
 
Ser trevligt ut, grattis! Hur mycket fick du betala för att få till tomten, med schaktning, fyllning, ev sprängning osv och vad är det som är gjort? (nyfiken)
 
Med känsla: Ser att jag skrivit fel, priset på huset är 1,5 ca plus grunden 270.000:-

Hur som helst så sluttade vår tomt lite så vi fick fylla upp ca 60-70 cm vilket skulle ha kostat oss ca 45-50.000 men genom en kontakt fick jag lös 250 ton sprängsten för 25.000 så det blev inte så dyrt. Schaktat tomten har vi inte gjort än, men den är bra som den är så det är väl lite finplanering och matjord som fattas bara. Vår grundentreprenör grovplanerar och det ingår i priset.
 
1.5 plan hus ?
Är det då inte märkligt att det inte finns några fönster på gavlarna ?


/momin
 
Och sitthöjd på ovanvåningen?! :)
 
Ja, det står "1,5-plans" men det ser väldigt mycket ut som ett 1-plans.
 
Jag måste ha fått hjärnsläpp när jag skrev :) Visst är det ett enplanshus såklart! Hehe..
 
alvaspappa skrev:
Jag måste ha fått hjärnsläpp när jag skrev :) Visst är det ett enplanshus såklart! Hehe..
Det var skönt att höra. Det hade varit förskräckligt om du trodde att du köpt ett 1½-planshus och efter ett år förstod att det bara var ett plan:).
 
Hade nog inte fallit in under "dolda fel" iaf ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.