wanegardh skrev:
Plockat upp spik på gräsmattan efter utbyggnaden av huset.
Åhhh, gräsmatta. Vi satt ute i solen och tittade på enorma mängder snö på baksidan (bor i Stockhom). Att se gräsmattan känns långt borta.
Har ni fått upp några vårblommor/lökar än?
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi kvistlackade och målade det nylagda furugolvet på kontoret och målade en skrivbordsskiva.
Planerade lite för nya köket.
 
verobar skrev:
Åhhh, gräsmatta. Vi satt ute i solen och tittade på enorma mängder snö på baksidan (bor i Stockhom). Att se gräsmattan känns långt borta.
Har ni fått upp några vårblommor/lökar än?
Dessa plockade min son i går i strålande solsken och tio grader.
 
  • 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
verobar skrev:
Åhhh, gräsmatta. Vi satt ute i solen och tittade på enorma mängder snö på baksidan (bor i Stockhom). Att se gräsmattan känns långt borta.
Har ni fått upp några vårblommor/lökar än?
Jo snön är seg i år men nåt litet börjar titta fram.
 
  • SDC10946.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SDC10939.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är det ett tag innan man behöver klippa gräset...

21b0qdw.jpg
 
  • Gilla
Nils_Nilsson
  • Laddar…
Mikael_L
Idag har jag inte gjort ett dyft, förutom ätit frukost och startat diskmaskinen.
Det är å andra sidan rätt tidigt än, men i dag är inget arbete inplanerat.

Igår började jag mäta ut och markera för lite innerväggar.
Ja mätandet tog ju längre tid än tänkt ... :x

Sen kom jag ihåg att en hjärtvägg lutade något tillsammans med ytterväggen, så det var ju bäst att justera till detta först.
Så hjärtväggen lossades lite från ytterväggen och rätades mödosamt upp lite och stabiliserades med en tvärsträva.
Sen tänkte jag att det vore väl lika bra att halva väggen med OSB-skivor på ena sidan, så den är riktigt stabil då jag drar in ytterväggen med hjälp av denna numera raka vägg och lite byggskruv.

Så då blev jag tvungen att städa, ty högen med gips och OSB-skivor har ju sakta blivit täckt utav en massa saker under byggtiden. Micro, stereo, skruvdragarladdare, lådor med skruv och spik, diverse allehanda verktyg och maskiner osv osv :x
Så först städa av och göra i ordning något annat ställe för infrastrukturen.
Sen frigöra de åtråvärda OSB-skivorna.

Så slutligen hade jag lyckats räta upp väggen lite, från typ 10-15mm fel i lodlinjen till lite mindre än 5mm fel, det får duga. :)

Summa, lite uppmarkerat på golv och tak, två OSB-skivor ditskruvade och ett hammarband för en innervägg. Tja, mycket mindre än jag hade tänkt att hinna. :x
Men nästa gång, då ..... :cool:



Sen när jag kom, ja då var det oerhört mycket att ta ikapp på forumet. :O
Kom faktiskt inte ikapp förrän nu ... :D
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
vojma skrev:
Här är det ett tag innan man behöver klippa gräset...

[bild]
Ja där var ju en liten hög :O
 
  • Gilla
Nils_Nilsson
  • Laddar…
Idag blev det några 6x80 skruvar för att dra ihop trappen underifrån för att minska knarret.
Verkar funka fast det inte är klart än.
Känner dock inte för att balansera på stegen idag.
 
Städat lite ute runt huset och börjat bygga majbrasan, snön är ju borta! :):)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Fixat sadelkammarrummet med nytt tak med 170mm isolering + ålderbest plast.
Ska mura upp en vägg av leca block vid ingång till rummet tänkte jag göra idag.

Mycket när man äger en gård ;)
 
P
Var ute och rensade bort lite is under värmepumpen och konstaterade att jag måste ta tag i takavvattningen så fort jag kommer åt. Dessutom måste jag lägga om plattorna under värmepumpen så att vattnet rinner bort från huset.
 
Har burit in ved och planerat hur vedskjulet ska byggas klart och målas i sommar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
* Väntat på tvättmaskinsleverans

* Mottagit tvättmaskin

* Släpat in tvättmaskin

* Packat upp tvättmaskin

* Installerat tvättmaskin

Puh. :p
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Haft Anticimex på besiktnings besök som bidrog med... tjaa... NADA! Kul att JAG talar om vad som är fel som införs i protokollet... Ingen fuktmätning, ingen extern besiktning, vinden besiktigades från stegen med ficklampa.

Tur att jag inte betalade för rasket - En del av nya husförsäkringen via Folksam.

Iofs totalt irrelevant då hela kåken skall dräneras inom kort. Vilket för mig in på nästan sak som jag gjort idag! :wow:

Beställt ny leksak! GSH16-28 med lite extra mejslar... d^_^b
 
  • 1a0217015d57d82016eb8ea1ea8083fb.jpg
Den där rackarn kan du få hyra ut till mig i höst då jag tänkte gräva ur andra halvan av källaren......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.