Hej,

Vi har nyligen köpt (håller på att bygga) ett hus av Skanska Nya Hem i ett nytt småhusområde utanför Göteborg. Vill gärna få lite info från andra som köpt hus från dem.

1) Vad funkade bra / dåligt med Skanska? (Tex att alla tillval är extremt dyra var bland det första vi noterade :( )

2) Anlitade ni egen besiktningsman eller använde ni den Skanska anlitat?
 
Byggde ett 1,5 plans med skanska för 4 år sedan. Kan bara hålla med att tillvalen är extremt dyra. Ex vind 20.000 carport 58.000 och kamin 78.000.

Hävdar dock att Skanska har en riktigt bra utgångstandard om man ex jämför med Myresjöhus som vi har byggt med nu iår.

Vi hade den som skanska hade.

//KH
 
En carport för 58000 lät ju riktigt billigt, fick pris på 158 000 kr för en med 6 kvm förråd förra året av en annan husfirma.
 
inte med tanke på att det var utan förråd och endast var ett snetak lutat från grannens hus. Inte mkt trä direkt för den pengen.
 
Skulle vilja påstå att det är rena vansinnet att köpa en carport från en byggfirma eller som tillval på ett husbygge från någon av de stora hustillverkarna.

Jag hjälpte min farbror för 2 somrar sedan att smäcka upp en carport för 2 bilar + föråd om ca 12m2 med gjuten platta under förådet. 21872,50 stog det på kvittot när vi körde med lastbilen från den lokala bygghandlaren.


Mvh momin
 
Skanska Nya Hems eftermarknadshantering är rent ut sagt urusel. Räkna med att det tar lång tid att få fel åtgärdade, och att behöva ligga på dem för att det ska hända något över huvud taget. Att de har bytt kvalitetsansvarig fyra gånger de senaste tre åren tyder på att de har stora interna problem.

Om jag skulle köpa ett nybyggt hus igen så skulle jag aldrig välja Skanska pga det oproffsiga bemötandet, trots att jag är nöjd med huset.

Jag tror att det kan vara värt att anlita en egen besiktningsman, men gjorde det inte själv.
 
Hej,

vi bor i BR byggd av Skanska Nya Hem. Efter nästan 8 år är ännu inte alla garanti/besiktningsanmärkningar åtgärdade. Kommentarer överflödiga, deras hantering av detta talar för sig själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.