Någon som fått pris på Anebyhus Självklara Villor Tåkern? Fint tycker jag!
 
Pratade med Anebyhus förra veckan! Han hade inte sett huset när jag frågade... Huset var så nytt, så han hade ingen prisuppgift på rak arm... Kan tänka mej att det ligger nog i samma prisklass som Villa Sommen, som kostar 1400 000
 
Fick precis hemskickat prisuppgift på Tåkern. NF 1495000 utan nåt tillval.
 
Schysst!
Vad ingår då?
Grund? Tot entreprenad?
Tack för hjälpen.
 
Dom siffrorna jag fått är:
Fullt färdigt hus (med VVS och snickare och allt sånt)

1495000

Vi vill ha det extra sovrummet och et extra badrum, det kostade totalt 41200.

Grunläggning ingick i priset ( 190000)
 
Ska kanske tillägga att dom här priserna är för Östergötland
 
Vi har nyligen byggt Anebyhus utanför Linköping och har tyvärr dåliga erfarenheter. Vi kanske har haft otur, men jag rekommenderar att ni tar ordentliga referenser både på husföretaget och på de entreprenörer som Anebyhus försäljningskontor samarbetar med. Iofs generella rekommendationer - men man har tyvärr lite för lätt att lita på försäljare... :-[.  Och man ska ha klart för sig att husförsäljaren tycker det är roligare att sälja nya hus än att se till att redan sålda hus blir färdigställda.

Men inget ont om själva huskonstruktionen, den verkar ok.

Kolla gärna bilderna från bygget :-/
 
Är det han Bernt du har haft kontakt med?
 
Får man förresten fråga vad som har gått snett?
 
bmw skrev:
Vi har nyligen byggt Anebyhus utanför Linköping och har tyvärr dåliga erfarenheter. Vi kanske har haft otur, men jag rekommenderar att ni tar ordentliga referenser både på husföretaget och på de entreprenörer som Anebyhus försäljningskontor samarbetar med. Iofs generella rekommendationer - men man har tyvärr lite för lätt att lita på försäljare... :-[.  Och man ska ha klart för sig att husförsäljaren tycker det är roligare att sälja nya hus än att se till att redan sålda hus blir färdigställda.

Men inget ont om själva huskonstruktionen, den verkar ok.

Kolla gärna bilderna från bygget :-/
Tittade in på din hemsida :surprised:
Tyvärr alltid lika tråkigt med byggen som ser ut som ditt. Hoppas att det ordnar sig för er.
Tycker att fasaden ändå var gräsligast och dyrast att rätta till skulle jag tro men inga av dina fel är ju acceptabla. Fy så trist :'(
 
ratatuj skrev:
Är det han Bernt du har haft kontakt med?

Nej - det finns andra på samma försäljningskontor. (Utan att nämna några namn)
 
ratatuj skrev:
Får man förresten fråga vad som har gått snett?
Följande var missar från Anebyhus och deras underentreprenörer:

  • Fel färg på ytterdörren. (Specialbeställd.)
    Fel torktumlare levererad, utbytt utan vårt medgivande. Luckan högerhängd vilket inte var vad vi beställt.
    Fel färg på vitrinskåp kök
    Fel inbyggnadsugn levererad
    Locklister till panelen, ett antal saknas fortfarande
    Ett antal fönsterbrädor saknades, levererades en månad efter inflyttning
    Felaktig diskbänk levererades. (Spegelvänd) Vi fick flytta in med en löst monterad provisorisk diskbänk.
    Elradiator till uthus fungerar inte – vi har fortfarande inte fått någon ny.
    Utegivare saknades till värmepumpen.
    Skadad köksfläkt – ingen vill stå för skadan, varken entreprenören eller Anebyhus.
    Felspikad panel på en gavel – panelen på gavelspetsen överensstämmer inte med panelen nedanför.
    Ytterdörr till uthus fanns inte med i leveransen.
    ”Spotar” till köket saknades


Största problemet var inte att dom här felen fanns - största problemet var att få det tillrättat. (Allt är ännu inte fixat ett halvår efter inflyttning.)

Men det allra största problemet var vissa av de entreprenörer som Anebyhus säljare i Linköping hade som samarbetspartners....  Men det är en annan historia..

(Markantreprenör, VA-entreprenör och Elentreprenör är vi nöjda med.)



 
Vänta nu!!!... bästa att reda ut begreppen.

En husleverantör levererar en materialbyggsats som monteras av beställarens/husköparens entreprenörer!! Hmmm... eller har jag missat något!?? Husleverantörer typ Aneby rekommenderar endast entreprenörer som beställaren/husköparen kan välja om så önskas!!! Man har all rätt i världen att anlita den man vill ska utföra jobbet.

Tråkigt att läsa om era problem... dettta borde väl ha konstaterats vid slutbesiktning!?? :-? ... isåfall har du din syndabock att söka upprättelse hos!!

Hoppas allt löser sig för Er!! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.