Hej,

Jag har en ca 15 år gammal handdukstork som drivs m 220v el. Jag antar att den är oljefylld. Den har fungerat utmärkt tills för ett tag sedan, då den plötsligt la av. Ett par dagar senare var den varm igen, sedan kall, osv. Så har det hållit på i ca 2 månader. De kalla perioderna verkar bli längre och längre. Snål som jag är funderar jag på att ta ner den och plocka isär den för att se vad det kan vara för fel, och kanske kunna reparera den. Tex termostaten eller nåt. Någon som vet något om sådant?

Alla tips emottages tacksamt!

//Mats
 
Lägg inte ner nån större tid på en trasig gammal handdukstork. Är den 15 år kan det bli svårt att hitta reservdelar.
 
Jag tror inte att en handdukstork brukar ha termostat. De jag sett har inte haft det. Om du har lite koll på el och inte har något bättre för dig kan du alltid prova att plocka isär den. Det kan gå att fixa om det bara är glapp någonstans. Jag skulle dock inte ha alltför höga förväntningar.

Erik
 
Alla brukar ha en inbyggd termostat, utan termostat skulle dom kunna bli farligt varma.
 
Sitter troligen en termostat men brukar vara inbyggd i värmaren i torken så troligen får man byta hela värmaren om det går men tvivlar på att det är så mycket billigare än en ny tork.
 
Ok - Tack för svar! Jag monterar ner den och kollar, kan jag inte hitta och enkelt fixa felet köper jag en ny!

//Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.